Lyrica
På framsidan av läkartidningen har man tidigare
kunnat läsa att Lyrica var ett nytt intressant
alternativ för fibropatienter. Fick prova detta,
i låg dos, och det blev en fullständig katatrof.
Fick hallucinationer, tungan svullnade, jag
kunde inte gå utan stöd, blev rädd för bilarna
utanför fönstret o s v. Det satt i ungefär 1 dygn.
Kontaktade tillverkarna som medgav att hallu-
cinationer är en vanlig biverkan (!). Och det
otäcka var att symtomen kom 1-2 timmar
efter intag. Tänk om jag satt mig i bilen
och kört på motorvägen (brukar inte det vid
nya mediciner men tanken kom upp…).
Har någon annan testat denna medicin ?
Hoppas att det är ok att man namnger
mediciner, annars så får de väl ta bort mitt
inlägg. Tack på förhand.
Låter ju skrämmande!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
jag har prövat den tre dagar, såg färger som fladdrade i rummet och kände mej full. inget för mej.
~ mayolica ~

Jag läste om den i en tidning och frågade min läkare. Han sade att det KUNDE hjälpa om man hade någon typ av depression, men lannars var den inget att ha p g a biverkningarna.
Mettan

Det är viktigt när man startar upp en ny medicinering att man inte planerar att t.ex. köra bil.
Lyrica är i grunden ett epilepsimedel o det är ju väl känt att alla de medlen har många biverkningar. Men samtidigt så brukar biverkningarna ge sig vid en tids medicinering.
Därför är det viktigt att dels fråga läkaren om biverkningar, Apoteket kan ge svar o även bipackssedeln.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Jag äter Lyrica sedan några veckor tillbaka och är jättenöjd. Fick börja på 75mg 2 ggr/dag och ska öka succesivt upp till 600mg/dag. Har dock ökat lite saktare så jag är uppe i totalt 500 mg/dag nu. Det som jag upplever lite obehagligt är att den första dagen jag tog den och sedan vid varje ökning, blev jag som om jag hade druckit en massa vin
. Den känslan har avtagit efter 1-2 dagar. Tycker dock det har varit värt det, eftersom jag inte har lika ont längre. Kan bli stel, öm och känna mig svullen osv och självklart är vissa dagar bättre än andra, som vanligt. Ett stort plus är att jag kan sova! Slipper ligga och vrida och vända på mig för att hitta ett läge att kunna ligga i utan för mkt smärtor. Nu har jag kanske inte lika svår fibro som andra här och jag vet inte om det kan vara därför jag har god effekt.
#0 mediciner är inte personer, och det är helt okej att berätta om sina erfarenheter med mediciner, både positiva och negativa. Inte alla mediciner fungerar bra på alla, och det kan kännast skönt för en som upplever negativa saker att se att man inte är knäpp, eller helt ensam om det med :)
Bara kom i håg alla som läser, BÅDE det positiva och det negativa kan variera från person till person. Att det fungerar strålande för en betyder inte att det är en mirakelmedicin som alltid fungerar för alla, och att en upplever fruktansvärda negativa bivärkningar betyder inte att alla måste få det heller! :)
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Jag testade lyrica förra året, åt en burk, kommer inte ihåg hur många tabletter, men kostade runt 2300:- har jag för mig.
Märkte ingen skillnad alls på nånting, inga biverkningarr och ingen skillnad på värken eller humöret.
Hej igen ! Tack för alla svar på mitt inlägg ! Har nu även
provat till natten vilket gjorde min man sömnlös. Jag mumlade
oavbrutet och var omöjlig att väcka. Känner mig lite snurrig
nu på morgonen men värken är bara lite dov. Vet bara inte
om jag ska fortsätta med tanke på biverkningarna. Man vet
ju inte om det kan ge framtida skador p g a dessa. Ska
försöka ett par dagar till. GOD JUL allihopa !