bra sjukgymnast
Jag fick ju min diagnos, fibromyalgi, senast i måndags och fick idag återigen, uppsöka min allmänläkare, denna gång för inflammation i armen.
Han ansåg att jag skulle gå till en sjukgymnast samt smörja in med voltaren.
Min erfarenhet av sjukgymnaster är att dom bara vill att man skall hård-träna styrke-träning och det har jag alltid blivit sämre av.
Så nu är min fråga till er, var i Göteborg som man kan finna en sjukgymnast som inte tar musten ur en, som fibro-patient? Någon som vet?
ingen av sjukgymnasterna här i ljusdal pratade om hårdträning när dom fick veta jag hadde fibro, utan jag fick mjuk träning i varma basänget i stället. Tyvärr känner jag nog inte till nån sjukgymnast i göteborg i övrigt.. :)
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Jag har inte heller råkat på sjukgymnast som tycker jag ska hårdträna. Utan det jag får göra är träning i min egen takt med program som är gjort för mig o bassängträning
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

suck och jag som har en sån jobbig värk i armbågen, sedan en månad och nu är det på väg upp i axeln och nacken, ingen göteborgare här som känner någon bra sjukgymnast?
Ni är så söta mongu och rita-s, som bidrar med rådet att inte hårdträna, synd att inte läkare och tidigare sjukgymnaster hade samma gehör. All styrketräning körde bara slut på kroppen ju. Nu vet jag bättre, men det är nog lättare för dom att höra patienten när man har fått en diagnos, bara tråkigt att dom inte kan lyssna på människan.

Tack vare inflammationen i armen, har det nu börjat att sprida sig upp till min nacke och jag som skall både till tandläkare och ögonläkare i nästa vecka.
Ingen här som känner till lämplig sjukgymnast i götet?
… och var i Södertälje finns någon som masserar trots förbudet???

Massage kan man få av andra än sjukgymnaster. Det finns ofta inte tider för just massage då det är många som behöver hjälp av sjukgymnasterna.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!