Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 2980 ggr
louksor
0

Hur skriva bra sjukintyg ?

Den 12/1 ska jag till min läkare och vi ska gå igenom alla gamla sjukintyg hon skrivit och hon skulle även skriva ett nytt om jag ville det.

Som ni kanske vet så anser FK att sjukintygen inte räcker för att bli sjukskriven med ersättning och FK skyller på att min läkaren forumulerar dåligt osv och jag måste ha ett bättre intyg för att det ska bli godkänt.

Hur ska ett bra sjukintyg se ut ?
Ju mer jag vet, som jag kan säga till min läkare sedan, desto större chans är det att bli sjukskriven, om de blir nöjda med intyget.

Min läkare anser att hennes intyg är bra skrivna och skyller på att det är FK som ändrat sina regler och pga detta de ej godkänner intygen och hon tyckte det var synd att FK skyller på henne istället för att berätta sanningen till mig, sa hon.

Läkaren sa även att det är svårt att sjukskriva folk, fick inte vara sjukskrivna över ett år pratade hon om.

För min del så vore det helt okej med sjukpension, i nuläget så klarar jag inte mycket och mår inte bra psykiskt, fast så har de väl varit i snart 3 år.

Nu är det så mycket i mitt huvud att tänka på…..

Den där arbetsprövningen jag gjorde borde ju duga som bevis till FK oxå tycker jag, men det tycker inte dom.

När jag inte klarar 25% på ett lätt jobb, så anser de ändå att jag ska söka jobb på 100% och klarar jag inte jobba så får jag väl gå till soc, sa min fd handläggare på FK.

men men, det är som det är just nu tyvärr.
Saknas ett riktigt bra formulerat sjukintyg innan det kan lösa sig…

w-ww
1

Försäkringskassan borde väl rimligtvis kunna berätta för dig, eller din läkare, vad dom anser fattas i sjukintyget.

Vilken "sanning" är det din läkare påstår att FK undanhåller dig?

Ang. sjukpension så är det väl så att den finns inte längre?

Rita-S
0

Tydligen skal ett bra sjukinntyg inte innehålla fibro Skrikandes

Men skämt åsido.. jag vet faktisk inte.. jag har inte haft problem med sjukskrivning i sverige änn, enbart i norge, och där har man tidbegränsat till ett år ändå..
Men det kanske finns andra som kan ge ett bättre svar enn jag?

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida