Jag är förbannat!
Jag tycker det är så knäpp att vi måste leva med värk, prova en massa mediciner som ibland hjälper, ibland inte, blir ofta taskig behandlade från läkare, myndigheter och andra människor.
Varför är mest kvinnor drabbade? Läste att 90% av fibrosjuka är kvinnor.
Mitt liv är sedan några år inte kul längre. Ont och stel och trög i huvud. Plus alla biverkningar från mediciner som jag inte ens vet om de hjälper. Känns som ett straff. Men för vad?
Ka inte göra som jag vill, allt kostar jättemycket kraft. Sjungande och smidig genom livet?
Tjatade till mig en tid hos smärtläkaren som kostade mig 600 kronor. 300 för utebliven besök för jag kom inte upp. 300 för ett nytt recept och ett nonchalant behandling. Fick gå halvnaken fram-och tillbaka framför honom. Mycket kul!
Vetenskapet vet fortfarande inte vad det är. Bara att 5% av befolkning är drabbat.
Kroppen är så kompicerad, skulle inte förvånar mig om vi bara är förgiftade helt enkelt.
Det som kroppen inte klara av att rensa, ofta kopplad till stress i alla former (depressioner är också stress för kroppen) måste ju lagras nånstans. I muskler, nerver, huden. Lite överallt.
Jag kan inte ens stå ut med att någon rör mig. Mina barn får inte krama mig för de vet att det gör jätteont för mig.
Trött på det!
Ska försöka efter jul att fasta och rensa ut kroppen så mycket som möjligt men vad gör jag med alla mediciner som jag tar nu?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Tja, att bara sluta med alla mediciner är nog inget jag skulle rekomendera iaf utan att tala med läkare, men kanske du skulle forsöka ett sånt avgiftningsplåster iaf?
Jag vet fler här inne som har provat dessa (sova med dom) som har varit jättenöjda med resultatet!
En avgiftning värkar annars inte fel att prova om man är innstäld på det!
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Tack för tipset. Kollade här under sök: Avgiftningsplåster men där fanns inget. Aldrig hört om det.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
har googlat nu på det:
http://www.bodystar.se/kawase-takara-fotdetox-originalet-fran-japan-p-67.html
och här finns det någon som säljer ofta just dessa plåster.
Ska väntar på hennes nästa auktion:
Jag tror du hittar det om du söker på Detox :) Skal finnast på olika webshops tror jag.
På vilket sätt avgiftar ett plåster kroppen?
Sara
#5 vad jag har forstått är principen att plåsteret drar giftet ut ur kroppen och inn i sig, jag har ingen aning hur det kan fungera så eller eksakt vad som gör att det fungerar så, men det är iaf rapporterna från dom som provat plåster och som berättat om det här inne. här finns en tråd där dom pratar litet om det :)
Avgiftning är säkert bra och att man tänker över vad man äter.
Jag har kommit underfund med att min kropp mår mycket bättre om jag hoppar över allt vad fläskkött heter, rökt mat och allt som innehåller mycket c vitaminer, apesiner,grape, kiwi osv. Har hört att det är mycket syror i just den typen av mat som kroppen har svårt att bryta ner.
Vet inte om det stämmer, men jag vet att jag kan hålla min fibro lite i schack om jag avstår från att äta detta.
#7 i så fall är det nånting som passar din kropp bra, och då bör du lyssna på din kropp :)

http://blogg.passagen.se/kristallery/entry/master_cleanser_recept
På den här länken finns ett jätte bra recept på en detox kur som värkligen funkar, men bara max 10 dagar ska man göra den.
Tack för länkarna. Verkar vara en bra hjälp på vägen.
Förr fastade jag regelbunden och åt mycket bättre och medveten. Idag är det mest godis, kakor, färdigrätter, frukt, kaffe och cigaretter. Allt som smakar, inte tar tid och ingen disk…
Just det med syror läste jag i en tysk tidning om. Vi har alldeles för många syror i kroppen. Vet inte om det blir rätt översatt men:
- Urinsyra efter proteinprodukter
- Ättiksyra efter kolhydrater och fett
- Mjölksyra efter träning
- Svavelsyra efter tex fläskkött
- Keto(?)syra efter bantning (fettrester)
- Oxalsyra efter tomater, spenat, rabarberosv
- Garvsyra efter svart te och kaffe
- Salpetersyra tex efter saltat kött
- Saltsyra efter stress osv i magen
Det hela slutar i azidos. Då ska man unvika mjölkproduker förutom grädde, protein (kött, fisk, korv, ägg), citrusfrukter, nötter, kaffe, svart te och alkohol, kolhydrater och socker….
Syrehalten i kroppen kan mätas i tex urin-pH.