OT: Tandvärk & Salubrin
Vaknade Lördagmorgon med världens värsta tandvärk, petade in mig en massa panodil o munskölj. Efter ett tag bedarrade värken o jag kunde fortsätta sova. Gick sen ner o lånade lite sprit av grannen ifall det skulle börja igen, men det höll sig någorlunda uthärdligt med tabletter. Senare så sa min mamma att använd salubrin, javisst eller hur, väldigt gärna jag ville ha salubrin i munnen, tyckte att hon va helt bortom sans o balans, då hon förklarade att jag inte skulle ha det inne i munnen utan badda på kinden utvärtes, jag trodde människan hade blivit galen men värt att testa, gissa vad, det funka.
Mycket märkligt eller hur???
Det e ett gamalt knep som min morfar använde.
Zimba använder numera salubrin.
Zimba medarbetare på fibro.
//Baloo forever
Är det inte bättre att gå till tandläkaren ?

Självklart e det, men vad gör man när man inte hittar nån som har helgöppet o för tillfället inte råd att gå dit, då har nöden ingen lag. Sen va det ju oxå att berätta att det faktiskt funkade att ta bort den värsta smärtan på morfars vis. Den blir ju inte lagad men det blir lättare att finnas till med salubrinlukt än en jävla tandvärk.
Zimba medarbetare på fibro.
//Baloo forever
Hoppas du får vård för tanden idag. Gå med tandvärk är ett rent hmhm.
gamla beprövade knep, hjälper ibland bättre än man tror. Fast gå med salubrinlukt, usch. Men hjälper det, så har nöden ingen lag.
Lycka till och kramiz
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?