Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 1048 ggr
Zimba
0

OT: Lucia

Ja det e det snart o det firar på både bra o dåliga sätt.

Firar ni Lusse??? Eller har ni några roliga minnen av nån dråplig Lucia.

Jag minns bara att vi sjöng:

Sankta Lucia, ge mig en tia

inte en femma för, det har jag hemma.

Zimba förväntar sig ett lussetåg av djuren o kaffe på sängen, ska vi slå vad om att dom gör detta, fnissTyst

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever

machegirl
0

Vi lussar inte hemma hos oss. Ska däremot till tilltjejens förskola och se deras luciatåg…….UTOMHUS!!!

Nåväl. lucia som lucia. Själv fick jag alltid nöja mig med att vara tärna under tiden jag gick i skolan. Hade oftast bara näst längst hår hihi.

Rita-S
0

Jag lussar nog hellre lite tills barnen kommer, men nån lussebulle brukar det bli ändå.
Dock är det en sak som har blivit tradition här på jobbet: Facket firar Lucia med att bjuda på luciafrukost!
Varje Lucia (eller i dag sedan vi inte jobbar i morgon) köper vi inn det som behövs för mackor med julskinka, senap och ost, och gröt! :)
Sen serverar vi frukost till ALLA anställda. Det är högt uppskattat på jobbet och nåt av det mäst populära! Slår även att företaget skaffar lucia, lussebulle och glögg på eftermiddagen!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

machegirl
0

Bestämde mig för att inte fira lucia på lilltjejens förskola, vi stanna hemma istället. Det spöregnar här och känner att allt det mysiga med luciafirander försvinner då vi får vara utomhus.

Ite kul att stå där och behöva se alla barnen stå där i regnet och att man efteråt ska stå ute och äta bullen och dricka glöggen i regnet.

nä, då stannar vi hellre hemma i värmen och firar hemma i stället.

Lilltösen har har på sig sin lucia nattlinne iaf och glittret och sjunger låtarna iaf. mycket trevligare :-)

linasvovvar
0

JAg ska på Lucia i kväll, det är ju mitt första som #mamma# skolan har ett megastort luciatåg med 250 elever. Ska bli kul