Hatha Yoga
Häromdagen när jag kom hem så låg det ett reklamblad i brevlådan. I januari skulle det börjas en kurs i Hatha Yoga i lokaler som ligger bara några minuters gångavstånd från hemmet.
Jag gjorde yoga för 3 år sedan ungefär. Och det året mådde jag otroligt bra. Fick inte en enda förkylning och kände redo för att träna mer och började på gym och gick på bodystep och bodytoning. Detta höll jag på med tills förra hösten ungefär. Jag kände mig ofta som om jag höll på bli sjuk men det bröt aldrig ut. Sen så gick kortet ut och jag förnyade det aldrig. Det blev många och långa promenader istället.
Vilket jag inte gör nu längre. Orken finns inte.
Men jag ska börja på yogan i januari. Jag ska ta tag i mitt liv igen.
Det bästa var att jag skulle kunna betala per gång istället för hela summan på ett bräde. Det känns bra eftersom man inte har allt för stadd kassa efter jul.
Jag skrev ett mail till henne och förklarade mina smärtor och ev fibro och detta med pengar.
Och eftersom hon trodde att yoga skulle vara bra för mig så fick jag betala så här.
Gud så skönt!
Så varje onsdag ska jag ha denna timma avsatt för mig själv. Och det är en toppendag då det är den enda dagen som jag inte håller på med körning av mina barn till deras träningar.
Tänk om jag kunde få chefen att erbjuda friskvårdscheck också. Vi har pratat om det mycket och får till svar att vänta på nästa års budget. Då skulle jag vilja ha ett kort på simhallen.
Så ni ser - jag är på G.
Underbart att höra :)
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.