Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettövrigt-smärta
Läst 1562 ggr
MonicaG
0

Grym träningsvärk

Så känns det i min kropp idag. Jag har ont överallt. Det värker i de flesta musklerna och ryggslutet ska vi inte prata om. Det är som om jag skulle ha kört igenom hela kroppen på ett gym med höga vikter och många reps eller åkt skidor i backen en hel dag, fingrarna sticker och fötterna med.

Och vad har jag då gjort. Jo jag har städat! Igår!

Och då har jag inte flängt runt speciellt utan jag har dammsugat, damtorkat, plockat saker och lyft undan lite möbler för att komma åt bakom sängar och soffor i barnens rum. Jag har ju städat förr även om man inte trodde det när man såg vissa dammråttor virvla runt igår.

Och detta har gjort mig till en värkande person idag.

Förkyld är jag fortfarande också. Sover inte alls bra om nätterna. I natt känns det som om jag varit vaken mer än sovande. Har liksom aldrig somnat in ordentligt.

Jag hade ju lite planer på att bara ta det lugnt i helgen. Softa, ligga i soffan och läsa. Men så ville dottern att jag skulle följa med henne på match i lördags em och det gör jag ju. Sen så satt jag igår vid frukost och såg på mitt ena köksfönster som såg bedrövligt ut när solen sken in genom det. Skvättfläckar från diskbänken som jag har precis under och tassfläckar från katten på utsidan. Så där började jag. Sen så var köksgolvet fullt med smulor så då blev det dans dammsugaren och så tog jag två trappor och så hamnade jag i barnens rum som verkligen behövde en tur med dammsugaren. Så gör jag mina barn glada också för som jag tjatat men det blir aldrig gjort. Och jag vill ju det ska vara lite fint till jul.

Men som sagt man får ju sota för det också.

Nu är det inte många dagar kvar innan jag ska till Gottfries kliniken. Fredag morgon ska jag dit.