Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikett: fibromyalgi
Läst 2010 ggr
MonicaG
0

Sjuk eller fibro

Med sjuk menar jag nu rejält förkyld, influensa.

Man har värk i lederna, man känner sig allmänt kass, man svettas, man mår helt enkelt kasst. Det känns som man har feber men man har det inte.

Så där som man gör när man håller på att bli sjuk men håller man på bli sjuk eller är det fibron som spökar!

Detta funderade jag på igår - för jag kände mig precis så.

Hur ska man kunna veta?? Då det är en vanlig fibrokänsla??

Idag vet jag - för jag har ont i halsen också. Och lite snorig i näsan.

Så jag är nog förkyld sjuk.

Men om jag inte hade fått ont i halsen eller blivit snorig. Hur skulle jag då kunnat veta?? Jag har sällan feber.

För den här känslan av att bli sjuk men att det liksom inte bryter ut så har jag haft många gånger. Man går i månader och inget händer liksom. Man känner sig kass men sen blir det inget mer. Man önskar att man fick rejäl feber och sen så frisknar man till

Känner ni igen er??

Så här har jag haft det så ofta och då har jag ju inte alls haft en tanke på fibro.

Förra hösten så gick jag och kände mig småkass och då höll jag på och tränade på gym och på bodystep. Och det blev bara hackat. För varannan dag kände jag mig kass och man ska ju inte träna ifall man håller på bli sjuk - så har jag alltid tänkt.

Men det bröt liksom aldrig ut riktigt. Så kanske var det fibro redan då.

Och nu har jag ont i kroppen, ont i nacken, ledvärk och känner mig allmänt kass och då halsont och lite snuvig så det är väl en kombination just nu av både och.

Helgen har varit intensiv. Har varit med dottern i en sporthall både lördag och söndag. På lördagen jobbade jag i ett par timmar och så himla ansträngande var det inte men jag blev helt svett så jag blev tvungen att torka mig för det rann i pannan.

Smärtor a la - jag slår lite här och där - har jag haft. Och trött är jag. Och sur blir jag!

Och så då detta! Är på jobbet för jag har så mycket som jag måste fixa. Jobbar med ekonomi och HK i tyskland vill ha allt klart så dom kan stänga månaden. Så jag har att göra idag. Sen får vi se imorgon om jag blir hemma eller inte.

Skulle behöva ligga i sängen.

Och att jag blivit sjuk är inte så konstigt. Sonen har ju legat hemma hela veckan. Flera ur dotterns lag hade feber och ont i halsen. Så bacillerna finns runt omkring.

Så - ursäkta mig idag - men jag är gnällig!