Avstämningsmöte
I dag fick jag kallelse till möte med FK. =/ Jag har aldrig varit på nåt sånt för och jag undrar hur det går till?? Vad ska man säga och inte säga??
Jag vill ha sjukersättning för jag orkar inte ens ta mig till ett jobb, än mindre göra något när jag kommit fram.. Enda jag möjligtvis skulle klara av är om det var nåt jag kan göra hemifrån, dom dager och tider jag orkar. Men ett sånt job finns väl inte?
Hur ska jag göra, jag är så rädd dom ska tvinga mig att jobba. :( Jag klarar inte ens av min egen vardag, jobb eller arbetsträning är inte att tänka på…

Avstämmingsmöte brukar handla om att fastställa en plan för fortsatt rehablitering, tex börja arbetsträna, gå på annan rehablitering.
Hur länge har du varit sjukskriven, vad är din diagnos. Samla gärna lite info om din sjukdom och framförallt va ärlig. Försäkringskassan är inga monster. Dom är faktiskt där för att hjälpa dig.
Lycka till
Tycker inte du ska vara nervös. Jag har varit på några sådana samtal och har aldrig upplevt att de har försökt köra över mig hittills. Iofs så lider jag från början av utmattningssyndrom och fibron verkar vara en förlängning av det.
Se till att du har bra och tydliga intyg från din läkare. Du har rätt att ha någon med dig som stöd som kan hjälpa till att förklara. Ofta tycker jag jag att det är svårt att själv sitta och säga hur sjuk man är, det är så lätt att överskatta sin egen förmåga.
Du kan t o m begära att ni har möte med din läkare om du tycker att detta mötet inte gick bra.
Lycka till!
Tack för era svar. :) Min läkare ska vara med på mötet och min chef från jobbet. Sen tänkte jag ta med min pappa.
Jag har också fibro och ME.
Det jag är lite orolig för är att min läkare verkar inte riktigt inse hur sjuk jag är! Hon är inte så bra på fibro tycker jag, och det var inte hon som ställde diagnosen utan det gjordes på Gottfrieskliniken. Senast jag var hos min läkare så pratade vi lite om vad jag kunde jobba med och hon tyckte "jag skulle komma mig ut bland folk". Vilket är helt uteslutet, jag orkar inte ens åka in till stan för att handla eller fika med mina kompisar….
Sen blir man ju mörkrädd om man läser i tidningar om hur FK gått fram mot sjuka. Är nog därför jag är orolig, det känns nästan som FK är fienden eller hur man ska säga.

#3 Du ska nog se att det ordnar sig. Lycka till vi tänker på dig och håller tummarna !!
Witch, hur länge var du sjukskriven innan du fick kallelsen till FK?
Lycka till! Det kommer gå bra.

Lycka till kram härifråno också 
Tack alla!! :)
#5 Jag har varit sjukskriven sen juli 07, dvs ett och ett halvt år snart.