Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 995 ggr
Zimba
2008-11-27 01:13
0

OT: 1:a Advent

e det nu på Söndag om jag inte e helt fel ute.

Har ni börjat pyssla o plockat fram ljusstakar o allt man ska ha????

Själv bryr jag mig inte om sånt, äger inte vare sig ljusstakar el stjärnor, gav bort allt för en massa årsen.

Ser i fönstren att många redan satt upp ljusen etc.

Zimba e lite annorlunda. Tyst

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever

[Tassy]
2008-11-27 03:25
0

jag äger inte något sånt pynt. Det juligaste som kommer innanför mina dörrar är väl apelsiner och köttbullar… o det tänker jag då inte pynta med Tungan ute

MonicaG
2008-11-27 09:47
0

Jag gjorde så mycket mer förr än vad jag gör idag. Det har nog mycket med att barnen är stora och bara är hos mig varannan vecka.

Det åker upp någon julstjärna i fönstret. Adventsljusstake med 4 ljus har jag slutat med för länge sen.

Barnen har fått en varsinn chokladkalender. Dottern vill gärna ha detta stor som hon är (18!)

Och jag håller inte på att pynta och ha mig längre heller. Förr så bytte man ju gardiner i köket till jul men det går bort då jag inte längre har några gardiner alls.

Och alla tomtar mm som skulle upp till julafton. Där har jag också minskat ner betydligt. Det känns liksom inte lika viktigt längre.

linasvovvar
2008-11-27 10:15
0

OHHHHHH jag älskar ju julen och allt vad som kommer med den. I år tjuvstartade jag lite med ljusstakarna osv, vi ska iväg hela helgen och jag vill ju gärna ha dom uppe tills advent.

Igår handlade jag massa julstjärnor, hyasinter och amaryllis. Så mysigt blev det och Mackan ska självklart få en paket kalender som jag började med redan för 1 månad sedan.

I år blir julen extra viktig när man fått barn i huset och vill visa hur man faktiskt kan fira en riktig jul, utan diverse tråkigheter.

machegirl
2008-11-27 12:51
0

Jag har redan pyntat. satt upp julgardiner, dukar, stjärnor på fönstrerna mm.

Nåt roligt måste man ju få göra när man bara går hemma och gör typ ingenting!!!

Älskar julen!!

Sara
2008-11-27 14:35
0

Ska tvätta, stryka och hänga upp julgardiner idag och imorgon. Sen pyntar jag med allt utan julgranen.

Sara

Anna-Klara
2008-11-27 19:08
0

ooooh jag är också jultokig - blir så lycklig när det är advent igen. Pyntar med lite ljus på balkongen och hela balunsen inne, dock inga julgardiner men väl dukar. Tomtarna står på diskbänken och väntar på att bli utplacerade Glad Adventsljustakar/stjärnor hänger i fönstren..

Men du Zimba, vi tycker om dig ändå *fniss* Tyst

Zimba
2008-11-27 20:26
0

asg, Tack det va snällt sagt Flört

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever

anaprincess
2008-11-28 00:00
0

Jag gillar att julpysla men efter som jag flyttade in med min sambo för 1 år och 4 månader sen så ha vi inte hunnit köpt så mkt utan har mest ärvda grejjer :/ Men ljusstakar och gliter tar jag fram :) har också några sånadära röda julblommor i plast som jag har i köksfönstret, jag och levande blommor går inte ihop :P

[Gitsan]
2008-11-29 12:29
0

Här blir det inte mycket pynt! Ska väl byta köksgardiner och sätta upp en adventstake idag, men det får nog räcka.

En del grannar har stakar och stjärnor i vartenda fönster och jag är lite anti allt det där överdrivna….

Oftast "rensar" jag ut julen redan på nyårsdagen.