Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 3898 ggr
MonicaG
0

Kramp i vaderna

Läste någonstans om att det var vanligt vid fibromyalgi.

När jag var gravid så vaknade man ju med kramp ibland. Och då på natten - och va ont det gjorde.

Nu har jag också detta men nu kan jag få vadkramp lite när som helst. Både när jag sover och när jag är vaken.

Igår var det på väg när jag låg i soffan och tittade på tv. Och jag lyckade häva den innan det gick hela vägen.

Flers som har detta?

sara1987
0

hej monica!

jag får också väldigt lätt kramp i vaderna. det är i samband me dessa stora/små muskelryckningar jag har på kvällarna.. det rycker i muskeln o sen spänner sig o till slut blir de kramp. men jag lyckas ofta häva krampen eftersom jag vet när den kommer.

men det är som sagt främst när jag ligger o slappnar av och ska sova. jag har nog bara vaknat en gång av kram i vaden.. vad jag minns. (detta minne, haha) Tungan ute

lightseeker
0

hmm, jag har åkt in på akuten pga. ryggont och fruktansvärd värk i mina vader.

Dom gav mig en smärtstillande spruta, omedelbart och sedan iaktog dom mig, medans jag väntade på läkaren och undersökningar.

Sprutan skulle verka i 12 timmar, men redan efter 2 timmar så gav den inte längre någon effekt.

Vid läkarundersökningen så upptäckte vi att jag var öm över gallan och skickades därför på ultraljud.
Dom kunde inte hitta några stenar i den, men jag hade ju suttit uppe och "fött barn" i 2 nätter, så han trodde att jag hade "kissat ut" stenarna.

Jag får fortfarande problem, ibland, men värst är det att ha så förbenat ont i mina vader, när det kommer.

En vän trodde att det kunde vara vatten i benen, en annan att jag kunde ha djupa åderbråck, för det skulle visst ge liknande besvär.

Jag har ingen aning, men sk¤t-jobbigt är det, för det är envist och återkommande och jag kan inte motionera, för hälsan och fibron, som jag önskar, suck!

Är det någon här som känner igen sig, eller har någon erfarenhet om vad mina besvär kan vara?

ovkyhn
0

Jag får fruktansvärd kramp i vaden och fötterna om ja inte äter magnesiumtabletter, karamp beror ofte på magnesiumbrist, det är inte farligt att ta stora doser heller det enda som händer är att man blir lös i magen då får man dra ner lite på dosen.