OT: Traditioner
Nu menar inte jag jul, påsk o sånt, utan traditioner som ni gör varje vecka el varje månad, sånt som nästan ingenting får hindra en att göra.
Jag o en kompis tar 1 gång/månad o gör till våran dag, då åker vi o shoppar, käkar gott o gör vad som faller oss in, sen kommer vi hem sent o halvt el ja nästan helt medvetlösa av trötthet. Detta har vi gjort i ca 10 år o tror att vi hoppat över det 2 ggr. Detta håller vi stenhårt på, trots att vi pratar minst 1 gång/dag o bor 5 min gångväg från varann, så har vi vart bästisar i 40 år. Fan det e ju i år, det får vi fira.
Zimba undrar vad ni gör.
Zimba medarbetare på fibro.
//Baloo forever

Va härligt det låter.
Själv har jag inga såna traditioner. Om man inte räknar med att städa en gång i veckan :)

MonicaG: Nä städning räknas inte, fast det e nödvändigt. Det ska va kul saker.
Jo det e kanon att ha den dagen varje månad, sen gör jag o mina vänner andra saker men just detta e heligt.
Zimba medarbetare på fibro.
//Baloo forever
Det är det som är mitt problem att inte kunna planera nå som är kul. Känner mej väldigt opålitlig när man får kämpa sej genom vissa dagar. Tycker inte om att ha en viss dag vigt för någe, va det än må vara, för man vet ju aldrig hur den dagen är. Det gör mej bara stressad och smärtan kan triggas upp enormt. Jag måste ta dagen som den kommer och utgå från det.
Telefonen är bra att ha för den dagliga kontakten med vänner, om det nu kan vara tradition ???
Att fira vissa dagar i hemmiljön räknades ju inte, för så är jag traditionsbunden.