Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 1187 ggr
linasvovvar
0

Ot 22/11-08 godmorgon

Hej på er, snacka om att jag är förkyld, någon som har ett bra tips på hur man blir av med den lite snabbt och lätt ???

Men jag deppar inte ihopa idag, för vi har fortfarande SNÖÖÖÖÖ alldeles underbart det har även snöat mer i natt. Igår kväll hade vi 9 minus och jag eldade gott i bbåda spisarna här hemma. Vi har en gjutjärns kamin i sovrummet, ganska mysigt att ligga där höra på sprakandet och titta ut på snön som dalar =0)

Idag ska jag pärla, har en del beställningar som vore skönt att bli klar med !!!

Ha en bra dag

Rita-S
0

Min mormor gjorde alltid varm mjölk med honung och kanel.
Det kanske inte tar bort förkylningen men det lindrar gott nedöver halsen!

Grannen här säger hon tar typ 10-20 vitlöksbåtar och prässar i kokande vatten, sen bara kniper hon igjen ögonen och tömmer i sig elendet, sen svettas hon några timmar och sen är hon bra.
hon är dessutom sjukskötersla får jag lägga till :)

Min styvpappa brukade alltid värma upp mjölk til en mugg, med 2 matskedar svartpeppar i. Samma effekt, drick och svettas, och sen blir man bättre säger han. Jag har aldrig varit sådär förtjust  i peppar så denna har jag aldrig provat själv, och jag fick vitlökstipset i går när jag redan håller på bli bra av förkylningen så har inte provat det heller. :)

Annars min egen konst är att alltid ha solhatt, Echinacea och kan jang hemma tilsammans med Cvitaminer. Vid första lilla pirr i halsen kör jag hårt ut med 2 echinacea och 2 cvitamin i samma glas, typ 2-3 timmars mellanrum i minst et dygn, med massor av solhatt i. Brukar som regel skrämma bort skiten ;) blir jag sjuk ändå tar jag kan jang morgon och kväll, tilsammans med rysk rot, cvitamin, echinacea och solhatt i vanliga doser.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Bigblomman
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Solhatt??? Skrattande

Idag har jag haft och har fortfarande ont som fasiken i ländryggen, det känns som om den ska gå av! Nu är äntligen min dotters kaniner sålda och hämtade. Så skönt att bli av med dem eftersom hon inte haft tid att ta hand om dem själv. Jag vill inte ta över dem utan har nog med mina båda katter som jag bifogar ett foto på . Det är Iza 5 månader som anfaller Mufasa 7 månader på köksgolvet!

abbis
0

Min dekokt…Koka up 4-5 skivor färsk ingefära .Häll en matsked flytande honung i en stor kopp droppa på 4-5 droppar ren eterisk eucalyptus olja och rör ut detta i honungen.Häll på det heta ingefärsvattnet och drick det riktigt hett..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/