en liten fråga..
jag undrar om det knäpper, knakar i era leder? om det känns som om leden ibland är i fel läge osv.?
min leder knakar o knäpper väldigt mkt. nästan så fort jag rör mig. värsta är när höften hamnat "i fel läge" o jag ska sätta mig upp o de bara brakar till.
Hej Sara! Jo precis så har jag det med.Stora knak i vänster höft när jag vrider mej. Knak i ländryggen när jag vänder mej i sängen samt knak i nacken. Var hos läkare i går och talade just om detta och det är förmodligen nån överrörlighet eftersom jag varit gymnast. Jag upplever det som att det är många med fibro som har varit aktiva personer.Stämmer det tycker ni?

själv va jag mest aktiv när jag va barn. spelade fotboll men var tvungen att sluta pga onda knän. o sen dess har jag vart mindre aktiv.. eftersom jag fått ont när jag anstängt mig. så överrörliga leder har jag nog inte..
men har hört att de beror på för lite ledvätska när de knakar så i lederna.? men bara nått jag hört.. så vet inte om de finns nån sanning bakom.
Jo så menn knäpper det och det knockar med. Många gonger om dagen. Ofta är det mycket smärtsamt med när det säger ordentlig knock nånstans i kroppen, men även dom små torra knäpp kan göra ont med!
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Ja i mina käkleder.
När jag gapar stort och ska äta, eller gäspa. Väldigt irriterande.
Det gör inte ont men tänker ibland på ifall det skulle fastna och jag inte skulle kunna stänga munnen. Hemska tanke.
Sen knäpper det i knäna när jag hukar mig och det har det gjort i många år.
Jag har samma problem fast för mig sitter det i bröstbenet och armar och fötter samt händer/fingrar… Känns som man är hundra år gammal när det låter som värst 
Det "knockar" i mn nacke, när jag rör på huvveteller snarare ovanför nacken.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Mina knän knakar nåt vansinnigt. Helst om jag gått upp och ner för trappor ett par gånger. Det blir rätt livat i trapphuset när jag har tvättstugetid och springer upp o ner.

japp. nacke, fötter och rygg. även vä axel gör det då och då.