OT: God Morgon 10 Nov- 08
Zimba medarbetare på fibro.
//Baloo forever
Rita är förkyld och har legat på soffan halva hälgen.
Skal kräla mig på jobbet i dag men vet inte riktig hur bra form jag är efter jobb i dag, först stall sen möte i stallet, och sen skal jag nog bara hem och sova tror jag
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

God morgon!
Jag har fem maskiner som går i tvättstugan just nu och ska straxt tillbaka.
Jag är så arg, i dag ska jag ringa patient- och ansvarsnämnden för att min psykolog på överviktsenheten har avbrutit en påbörjad behandling. Han ska vara föräldraledig!!! Jag har haft ett möte med honom och fick i uppdrag att skaffa boken "Att övervinna hetsätning" (boken kostade 170:-) och läsa till sidan 158 och sedan skulle vi gå vidare med sammanlagt 16 träffar! Jag skulle haft en session för 2 veckor sedan men fick avboka pga magsjuka och ringde för att boka ny tid i torsdags damp ett brev ned från honom om att jag ev. kommer att bli erbjuden en plats i gruppterapi nästa år???!!!! Han måste ju vetat om när han kallade mig som patient att han skulle vara föräldraledig. Hur kan man då påbörja en behandling när man vet att man inte kan avsluta den? Förtroendet för denna psykolog är helt bortblåst nu!
Min värk har varit mycket värre nu under helgen pga av detta! Jag är så förbannad!

Va trist Bigblomman, hoppas du får rättsida på allt idag-
Själv ska jag strax till vetrinären med Lovis som ska få sin sista spruta och Baloo som ska på koll för sin otroligt envisa öroninflamation. Hoppas det har blivit lite bättre.
I em kommer sotaren och ska besiktiga vår kamin som vi har installerat där uppe åhhh vad jag hoppas det blir godkänd, den är en gammal renoverad kamin som säkert läcker som ett sorl.
Ska försöka hinna med att pärla lite ska stå på julmarknad den 30 och vill ha lite nytt.
Hoppas ni alla får en bra dag
Zimba lycka till med däckbytet och Rita Krya på dig och have fun på stallmötet, känns väl lite lyxigt att säga att man ska på stallmöte

Godmorgon alla !
Efter en undebart trevlig helg med barn och barnbarn känner jag mig som en uppblött disktrasa helt urlakad med glad och nöjd att allt fungerade bra.Idag ska jag ta hand om sängkläder som ska tvättas men annars får det gå lugn till så kroppen får hämta sig lite.
Krya på dig Rita.Ha det trevligt på stallmötet.
Bigblomma förstår att du är upprörd så gör man inte men det verkar som om vi pasienter är något nödvändigt ont de måste träffa för att få sin lön.
Ha en så bra dag ni kan.
Zimba Lycka till med däck bytet.

Ont .. ont.. ont.. Feber.. Ont.. o så lite feber 

Vaaaaaaaaaaa >_<
Gissa väms bil har pajat! På väg till jobbet, bilen krängar till ungefär ett par tre kilometer från Ljusdal, nästan så vi far i diket! På med nödblänk, ut i vägkanten, gubben ut och kikar.
Bromsskivan glödar!
Tråcklade oss försiktig till Bilmetro i Ljusdal och inn ovh fläddra med ögonen.
Dom kollar bilen. Dom som bytte hjullager påsken förra året (för dom som inte minns/inte va med då så strandade jag mitt i tjockaste värmlandsskogen dagen efter Nikita blev borttagen hälgen innan påsk med havarerat bakhjulslager höger bak) har gjort sketa dårligt arbete! Hjullageret hadde kjärva sig så det brände fast sig i axlingstappen, så jag får byta den, hjullagret, bromsoket och bromsskivan, 7 TUSEN!
Ja visst det har man ju liggande! Strandad i Ljusdal!
Genast ut med 600 kronor vi inte har till at köpa 2 5dagarskort till bussen, så vi kommer oss till och från jobbet denna vecka iaf, och i värsta fall ta nåt semester eller nånting tills man har nån bil.
Vi hadde ju tänkt byta bilen över nyåret, men nu lär vi nog få forsöka få lån nu så vi kan köpa bil. Suck!
Just vad jag behövde mitt i min förkylning. Mutter mutter…
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

En annan bil historia från denna dag.
jag o en kompis va o bytte till vinterdäck på min o morsans bil, sen tog vi en annan tråååååkig väg hem, min kompis kommer på att hon behöver köpa kaffe o vi tar en butik utefter vägen, ska åka därifrån men nån dårjävel står där med sin jeep o velar fram o tebax o jag tror inte att han har en aning om vad han ville, så jag blev så jävla sur o svängde åt andra hållet, min kompis säger att där kan du inte köra, jodå det tyckte jag visst, ok det va gräsmatta men efter det så kommer det en väg, sagt o gjort jag kör på gräsmattan o folk stirrar, det visade sig att det inte alls fanns nån väg där utan jag hamnade mitt i en stor lerig äng, jag satt fast el bilen iaf, å det nåt så in i helvete, hade lera till trösklarna, min kompis får halvt panik när hon inser attt vi kommer inte därifrån, jag tar helt lugnt upp mobilen ringer en kille på en verkstad o förklarar att jag sitter jävligt fast o han lovade att komma, medan vi väntar kommer det ett antal personer o frågar hur i helvete jag kunnat hamna där o jag svara bara att jag blev förbannad. Killen dyker upp o efter att ha dragit sönder 3 bogserlinor samt att folksamlingen växt så på 4:de försöket fick han dratt upp mig. Jag kliver ur bilen o inser till min förskäckelse över hur bilfan ser ut, alla rutor o 85% av bilen var täckt med lera, samt att kompisen fått lera både i ansikte, jacka o hår eftersom fönstret va nere. Jag bröt ihop nåt så fruktansvärt o bara asgarvade medan jag försökte förklara att jag va spiknykter o inte en endaste liten drog i kroppen. Tror inte folk trodde mig, fniss. En tant som stått o kollat hade börjat garva så att hon stod där i regnet o väntade på sin granne för hon hade lyckats i allt ståhej att låsa in sina bilnycklar i bilen, grannen hade nycklar till hennes hus o skulle komma med reservnycklarna, ja jösses vad det kan bli tokigt. Folk som såg min bil undrade säkert vad i helvete jag gjort med den, den såg/ser inte klok ut. Om du sett en folkrace bil som kört 40 varv på en lerig bana, e ren mot va min e, asg. Så det blir till att försöka tvätta den imorgon, suck, fast det regnar rätt bra nu så jag hoppas att det värsta försvinner, hela jävla taket på bilen va svart av lera, men kollade i fönstret o såg att den nu va röd igen, lite synd för det hade vart kul att se den i dagsljus, åh va vi har garvat åt detta. Vart tog vägen vägen e vi på en åker o åker. Men jag har iaf vinterdäck på nu, asg. Kan ju bara tänka mig hur den ser ut under, lyste lite med ficklampa men insåg snabbt att jag inte ville veta nåt.
Zimba kan själv, asg,
Zimba medarbetare på fibro.
//Baloo forever

alltså.. bilar är bra.. när de funkar.. o man bara behöver tanka - basta!