Zzzzzzzzzzzzz
Usch vad jag avskyr den här tröttheten.
Den förlamande, fördummande, förbaskade trötthet.
Tänkte igår när jag åkte från jobbet att man kan inte vara trafiksäker. Det var dimmigt ute och jag hade dimsyn ändå. Idag har jag inga linser utan tagit glasögonen. Då kan jag ju i alla fall gnugga ögonen bättre.
Tack och lov är barnen hos sin pappa så jag behöver inte tänka på att försöka vara på bra humör. Kan vara hur sur och otrevlig som helst. För man vill ju så gärna vara en glad och trevlig mamma som fixar och donar. Som orkar sitta med vid matbordet, prata etc.
Så det är tur jag har dom här varannan veckorna att återhämta mig på. Bara få vara som jag vill utan att behöva tänka på resten av familjen.
Och på tal om osocial. Telefonen ringde, både mobil och vanliga. Kände igen numret en vännina som jag inte pratat med på länge. Men jag orkade inte. Så jag struntade helt enkelt i att svara.
La mig under en filt i tv-soffan någon timme. Disken står staplad på diskbänken men det får stå så.
Känner mig inte munter på jobbet heller. Orkar inte lyssna på kollegorna och vara med i prat som vanligt, orkar knappt komma med uppmuntrande ord till en kollega som ska operera sig. Har nog med mig själv och mina smärtor och problem. Sitter väl och ser allmänt butter ut. Men jag orkar inte! Har fullt upp med att bara orka vara här. Ha trevlig röst och svara i telefonen när det behövs.
Eftersom jag nyss hittat information och denna sida om fibro och dess konsekvenser och symptom så är det blandade känslor jag har. Har jag fått denna elakingen Fibro. Och mycket talar ju för detta.
Ska jag ha det så här nu för all framtid. Ska jag känna mig trött och eländig så fort jag gjort något. Smärtan har jag ju haft så många år så man lär sig leva med den. Men det har kommit ny smärta också, ny platser. Och jag känner mig nästan hypokondrisk och funderar - är dom verkliga eller inbillar jag mig. Tänker så mycket på fibro att det poppar upp inbillade smärtor?
Är jag verkligen så trött som jag känner mig eller är jag egentligen bara lat och inte vill göra något. Är jag en sån som många läkare avfärdar som lata och helst bara skulle vilja ligga på soffan och titta på såpor och käka praliner.
Förstår ni mina funderingar. Är dom helt knäppa? Man blir ju nästan rädd för sig själv.
Men solen skiner ute och det är säkerligen en härligt dag så jag ser fram emot lunchen och promenad som jag alltid tar på ca halvtimmen. Är tvungen att göra den varje dag - har min hund med mig på jobbet. Hemma kan jag ju släppa ut honom i trädgården när orken är som sämst. Jag älskar ju att vara ute i skogen på hösten som är min årstid. Älskar den här höga klara luften. Kan uppskatta ruggiga dagar då man kan tända ljus och mysa.
Men det är inte lätt att vara positiv. Det är väldigt lätt att ömka sig själv. Ingen annan gör det.
Hade en jobbig skilsmässa för 5 år sedan då jag mådde jättepyton länge. Men jag har lärt mig uppskatta min ensamhet och jag njuter av den. Och kanske ska jag nu också vara glad över att jag inte sitter i en relation och behöva jobba med den biten också. Att få anhöriga att förstå. Det räcker så bra med barnen.
Och mig själv!
Och jag vet att jag är just nu i ösa ur mig eländet period och att detta är platsen att få göra det på.
Tack!
Det var så lite så!
Visst kjänner jag dom funderingar du har, jag hadde dom jag med och jag har dom änn. "är detta allt livet hadde att ge mig, efter alt jag varit gjennom" ¨är en av dom. Jag kan känna mig såmakteslös att jag vill gråta och hoppa i forsen.
Fast jag uthärdar, och smilar, är hjälpsam och glad ändå.
I bland iaf.
Vissa gonger snäser jag och ångrar mig, ber gubben om ursäkt och gömmer mig i sängen med nån mysig film.
Njut ensamheten du har möilighet till och ömka dig själv när det behövs.. bara fall inte i fallgropen att göra det hela tiden non stop.
Men i bland är det okej. Innimellan är det helt okej att ventilera till kudden hemma och muttra över hur synd det är om en själv
Det ger styrka att låta bli sen!
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Detta är detta som är så skönt med detta forum. Man är inte ensam med sina känslor. Det finns andra med samma erfarenhet.
Ska vara possitiv nu!
Det var så underbart ute på lunchen idag. Gick sakta genom en park vi brukar gå i. Solen på en klarblå himmel, det var kyligt men inte kallt. Jätteskönt!
Fick samtal från dottern som sett en kändis och var bara tvungen att ringa och berätta det. Det var stort tyckte hon. Men hon tordes ju inte ta kort. Mikael Nyqvist var kändisen och han är ju jättebra skådis.
Och det är inte så många timmar kvar på arbetsdagen.
Jag har löst leveransproblem med tyskland.
Jag har ingen dimsyn!
Jag är klar med månadens bokföring
Så - nu har jag varit possitiv idag också

krammiz gumman :-)
du vet vart jag/vi finns om du vbehöver/vill kräkas ut mer elände eller dela med dig av dina ljusa punkter här i livet.
ta en dag i taget :-)