Strul med f-kassan!
Försäkringskassan har sen 2 mån tillbaks nekat mig ersättning pga att de inte anser mig vara tillräcklig sjuk.
Nu måste jag överklaga deras beslut då läkare samt sjukgymnast anser mig vara för sjuk för att arbeta just nu. Själv vill jag inget annat än arbeta men har efter många år insett att jag inte är en "superkvinna" som min läkare kallar mig. Är det flera som råkat ut för samma sak? isf vad skriver man i en sån överklagan? Har frågar handläggaren på f-kassan men hon bara svarar att jag ska läsa på papprerna jag fått hur jag ska gå till väga.
hjälp, står snart inte ut!

Jag tror att du kan skriva på en vanligt papper tex.Härmed överklagar jag beslutet gällande sjukersättning för "namn" ärende nr "0123456".Komplettera med intyg från sjukgymnast och läkare se att papprerna inte är gamla utan så färska som det bara går.Inte över 6 mån helst.Be att få kopia på föredrags promodian f-kassan tänker skicka till socialförsäkrings nämden så du ser att dom skickar med dina papper.Lita aldrig på en f-kassa handläggare.Bakom finns alltid en högre chef och förtroende läkare som bestämmer i slutändan.
Lycka till och ge aldrig upp.Jag vet att det är jobbigt men det är bara att bita ihop och slåss för det du faktiskt har laglig rätt till.

Machegirl Jag förstår dig precis , för mig är det den tillfälliga sjukersättningen som skall dras in. Förr fick man hjålp av handläggarna att utforma sina yrkanden men jag tror precis som JoannaHaal att det är säkrast att själv skriva ner och samla allt som man kan så att man vet att det formuleras rätt i dina ögon. Att lita på att andra skriver precis som man säger är nog inte att lita på. däremot hade jag inte tänkt på att begära kopior på de samlade fakta som skickas till socialförsäkringsnämnden.
Tack för tipset Joanna, att begära kopia på allt som går vidare till bedömning. Jag har just skickat in mina papper och det känns ju ganska naturligt att ringa upp o kolla om pappren kommit in. Då skall jag absolut passa på att begära kopior…

tack för era tips. uppskattar det verkligen.
har tack och lov en underbar husläkare som står bakom mig till 100% och hon ska nu hjälpa mig att se till att allt blir skiclat på rätt sätt. Hon kan visserligen bara behöva hjälpa mig med det medicinska men hon hjälper mig med brevet jag ska skicka så det blir så korrekt det bara går.
krammis!!!
Vilken tur att du har en läkare som är bra och som hjälper dig!
Hoppas det ordnar sig för dig med Försäkringskassan!

tack så mycket :-)