Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettbehandling-medicin
Läst 1120 ggr
Zuzzi
2008-11-04 09:44
0

Förbereda

Nu är det inte så långt kvar tills jag ska till Gotfries, börjar bli lite nervös redan nu. Det jag tänkte fråga er om som varit där, är vad jag ska tänka på att förbereda? Jag vet med mig själv att det lätt kan bli så att jag glömmer hälften när jag väl är där. Så tips mottages tacksamt.

MonicaG
2008-11-04 09:55
0

Hej

Blir spännande att få höra hur det var sen. Jag har min remiss där och väntar på att få en tid.

Men jag förberedde mig innan jag gick till min vanliga läkare genom att jag har en hel pärm där jag printat ut massa info om fibro och så har jag med en gul märkpenna strykit över sånt som jag känner igen mig i.

Har också hittat en text någonstans som jag nu inte kommer ihåg men där fanns symptomerna och en hade skrivit hur hon kände sig vid varje symptom. Jag gjorde likadant.

Sen printade jag ut en bild på kroppen och markerade de ställen som jag mest har ont i. Det blev mycket gult.

Det var även detta som jag skickade till Gottfries när jag gjorde en egenremiss.

Lycka till

Rita-S
2008-11-04 10:03
0

du kanske kan skriva en värk-dagbok och alla göremål du SKULLE gjort under en dag, vad du faktisk klarade med och hur det var för dig att göra dessa saker, hur du mådde sen både vid det du gjorde och allt du inte orkade ändå?

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Zuzzi
2008-11-04 12:41
0

MonicaG: Vilka bra tips. Lappen med kroppen tänkte jag ta med, och nu får jag absolut leta upp fibrosidor och stryka under. Tycker det var ett jättebra tips. Tack! Glad

Rita: Ja det talar om en del vilka besvär jag har. Det värsta är väl att få tid och ork till å skriva ner allt bara Tungan ute