Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 5195 ggr
Thebestone
0

ang svidningar

Sitter här med svidningar runt armhålorna och brösten, svider ikväll oxå mest i vänster arm… jag har även en tennisarmbåge… känns lite som om lymfan under armhålan har svullnat upp el e det bara så att svidningarna gör att det känns så men jag undrar om någon mer än jag känner såhär mellan varven el nåt?

Tacksam för ett snabbt svar…jobbigt med tankar Rynkar på näsan.

Tackar i förväg..

Zimba
0

Hej.

Lessen med har aldrig hört talas om det, men kan förstå mycke väl att det e jättejobbigt.

Jag hoppas det finns nån härinne som kan ge dig ett svar.

Har du kollat på nätet ang lymfan???? Det kanske finns nåt svar där.

Hoppas du får ett svar, jobbigt med tankar när man inte mår bra.

Kram på dig.

Zimba Medarbetare på fibro.

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever

Rita-S
0

Hm.. svidningar ja.. jo om jag överansträngt mig så får jag svidningar i höfterna (där jag märkt det mäst) men då när jag måste göra nåt.. tex om jag har tagit ut mig på trädgårdsarbetet och sen behöver gå upp en trapp dan efter så känner jag det brinner och svider i höfterna redan efter några steg och behöver vila efter 4 tinn eller så.. Men jag har nog inte uppleft det bara vid att sitta still rakt upp och ner

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

MonicaG
1

Svidande smärta känner jag igen också. Har det på skinkorna framför allt. Och på ryggslutet har jag två punkter som svider ifall jag masserar mig själv där som man gör när man har ont och är trött.

Men inte där du beskriver. Brösten ömmar ibland, men inte armhålorna.

Och jag kan känna svidande smärta på andra ställen också - speciellt vid beröring.

Thebestone
0

Hej igen… nej det kan ju vara hormonförändringar förstås… men vad jag har förstått så allt som har med fibro att göra så har man svidningar o brännande delar av kroppen oxå… alltså som symtom. I mitt fall så svider det på mer el mindre bestämda ställen… typ benen och armar är utsatta en hel del, ja även axlar kan kännas ibland och en gång på magen. Men om det svider så har jag svidningar/brännkänsla som alltid består el som kommer och det är benen, runt knä och neråt även ovanför knät, + armarna.

Men om jag rör på mig så lindrar det… men just nu så e fingrarna utsatta en del, det svider i lederna och handlederna med… någon annan som känner så?

Mvh Åsa