Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 1224 ggr
Zimba
0

OT: Allhelgona

Det e ju Allhelgona helg nu o för mig sorglig med tanke på vad som hänt.

Har ni nåt speciellt för denna helg???

Många lägger kransar o tänder ljus på gravarna, andra partar kroppen i bitar.

Själv tar jag det bara lugnt o tänker bara vara.

Zimba

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever

Sara
0

När jag var yngre (20-25) var det party som gällde. Jag var ihop med en amerikansk kille och vi ordnade alltid rejäla fester med utklädda människor. Nu bryr jag mig inte så mkt..

Ljus på gravarna är fint, jag bor brevid en kyrkogård och den här tiden på året är det otroligt vackert där på kvällarna.

Jag har mormor som gått bort och ligger ca 5 mil härifrån på minneslunden. Min farmor och farfar är begravda i Norge och min halvbror är begravd i Danmark.

Sara

[Tassy]
0

jag firar inte allhelgona, på sin höjd att jag kan tända ett ljus för mina nära och kära på andra sidan molnen.

Bigblomman
0

Jag följer ju skridskoåkningen i 4:an, den kan jag ju inte missa för allt i världen! Det är så roligt och se hur mycket de har lärt sig på så kort tid.

Festa, det var länge sedan min kropp ville det! Om jag skulle ut och parta skulle jag var tvungen att sno någons elrullstol för att orka dansa! Röra sig 3 minuter till en låt sedan är jag helt slut och jag behöver gigantiska fläktar eftersom jag svettas vid minsta rörelse!

Mysan59
0

Jag gör som dig Zimba, tar det lugnt bara och sitter här och läser och kanske skriver nåt litet inlägg… Glad

Zimba
0

Mysan59: Vi får väl säga som tjuren Ferdinand, vi trivs bättre här, fniss.

Men visst e det skönt att bara få ta det lugnt o bara vara.

Fast nu ska jag ut o rasta vovven i kylan, sen hem o fortsätta mysa med djuren, datorn o värmeljus.

//Baloo forever

V-lang
0

Hej på er Skrattande Ja själv sitter jag här under filten och en massa värmeljus är tända…jättemysigt.

Jag har inte varit så pigg på länge så datorn har inte varit min bästa vän kan jag ju säga, men nu har det vänt så nu blir ni inte av med mig på ett tag hoppas jag *skrattar*

Anna-Klara
0

välkommen tillbaka får man välan säga då då v-lang..

Ingen speciell tradition här, förutom att vi fixar iordning gravarna med granris och så..hm. det är väl en tradition i sig antar jag *fniss*

V-lang
0

Tack Anna-Klara :)

Mysan59
0

Zimba: Skrattande

V-lang
0

Verkar som den damen har somnat under filten Skrattande

Mysan59
0

Zimba igen: Beklagar sorgen, glömde det! Skäms

[Gitsan]
0

Zimba; jag är inte inne här så ofta så jag vet inte vad som hänt. Hittade ingen blogg hos dig heller.

Allhelgonahelgen är för mig en stund av eftertanke för de vänner och släktingar som inte finns längre.

Denna helg stämmer till eftertanke och jag avskyr Halloweenfirandet!

Zimba
0

Gitsan: Min pappa dog den 4 okt i år o begravningen va nu i Onsdags den 29:e okt, så det blev ganska jobbigt med allhelgona o snart e det fars dag oxå.

Mysan59: Tack så mycket

//Baloo forever

V-lang
0

Jag beklagar Zimba och skickar en massa styrkekramar.

Zimba
0

V-lang: Tack även till dig.

Välkommen tebax säger jag oxå.

//Baloo forever

V-lang
0

Tack Zimba :)