Bipolär med fibromyalgi?
Jag undrar om det finns fler här som har dessa båda diagnoser, och som har erfarenhet av medicinering mot bipolärt syndrom?
Inte en enda??
Nähä.
Finns det någon här med en psykisk diagnos, vilken som helst, i kombination med fibromyalgi då?
Jag skulle verkligen behöva hjälp med att reda ut vad som är vad…
Om det är obekvämt att svara i forumet så tar jag självklart gärna emot PM också.
Jag har paniksyndrom, ångest, posttraumatiskt stressyndrom, tvångstankar och lite allt möjligt smått och gott med mig i bagaget.
Det ena ger ju det andra, när jag mår dåligt psykiskt så påverkar det mig kraftigt fysiskt.
Oj hoppsan, det var inte litet.
Hur funkar det med medicin-val?
Vilka mediciner går att kombinera utan att ge moteffekter i de andra besvären?
Vilka mediciner har effekt på mer än ett besvär?
jag medicineras inte, min mage kollapsade till slut så jag hade inget val. Tidigare åt jag sertralin, stesolid, haldol, atarax, och en till jag inte ens minns namnet på. Jag mår allra bäst utan tabletter både fysiskt och psykiskt.
Så tyvärr är jag inte alls hemma på medicinering alls
just nu har jag också så mycket att tänka på att jag inte kan tänka klart, det står helt still i skallen.

Hej stinamson!
Jag har bipolär deprission och fibro, för bipolären äter jag lamotrigin, topemax, fevarin och seruquel dom 2 sista till natten. För värken äter jag Tradolan retard tillsammans med ipren men det är bara när jag har det som jobbigast med värken.
Du får fråga på eller PM om det är mer du undrar över jag svarar så gott jag kan.