Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 1575 ggr
Pisan
0

OT: Tröttnat

Klubben för inbördes beundran. Det är den här sidan. Känner mig utanför den där klubben. Det är inget kul. Bye bye!

[Tassy]
0

nämen pisan vad har hänt? Förvånad

Tatsja
0

Tala om varför du känner dig utanför. Om du inte påpekar orsak, kan vi inte hjälpa dig.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

mongu
0

Pisan!

Vad är det? Har något hänt nu?

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Bettan49
0

GråterPisan du kan väl berätta vad som hänt. Man blir alldeles ställd och undrar vad man kan göra för dig.

Inte skall du känna dig utanför du är lika mycket värd för oss alla.

Ps. Har nog känt mig ivägen ibland. Men det tror jag har med att göra att jag själv mått så dåliglt.

Kram hör av dig Pisan.Förvånad

Pisan
0

Ja, jag mår extra dåligt nu. Men det är inte bara det. Har känt så här länge, det finns andra här inne som också tidigare sagt likadant - då måste det ju ligga nåt i det… eftersom det inte bara är jag. Det är en "klump" här inne som hänger ihop på nåt vis, känns som att man inte kommer in i det gänget liksom.

mongu
0

Pisan!

Jag är en av dom som känt så förut. Det har ändrat sig nu o jag känner mig med i gemenskapen. Kanske jag mådde extra dåligt då, det tror jag.

Men jag hoppas du vill va kvar o se ett tag till.

Kram

Mongu

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

tuska
0

Men visst kan jag hålla med om att det är ett litet "smärtgäng" som håller ihop.  Kan vara svårt för den som är ny här att känna något gehör och gemenskap.

Jag själv försöker att bara svara här, om det är någon som ropar extra mycket på Hjälp. 

Kanske jag kan komma med nå vettigt eftersom jag har lång erfarenhet av värk samt mediciner försäkringskassa å arbetsförmedling.

[Tassy]
0

ja vi är några som håller ihop lite extra och försöker hålla stämningen och humöret uppe. Iallafall jag försöker bevara en trevlig sajt Obestämd men det är inte kul att få skit för det. Jag tar illa vid mig.

Jag månar om allas trivsel här.

mongu
0

Jag tror det är på olika forum precis som i livet i övrigt att några håller ihop mer än andra. Det är väl konstigt annars.

Men nu upplever jag det som ett öppet forum. Men sen är det så olika. Det en människa känner är ju som det är just för den personen just nu.

Så hoppas att alla ska trivas igen.

Försöker också att va med o måna om er andra i den mån jag kan.

Ha en bra dag! Mongu.

Mysan59
0

Jag tycker det är ganska typiskt när man kommer in på olika forum, att det finns redan ett gäng som håller ihop och det är svårt att få komma in i gänget.

Fast här tycker jag inte det är riktigt så.

Vissa sajter har jag dock märkt det, även här…

[Tassy]
0

Vad mer kan vi göra än att stäcka ut armarna och säga välkommen in?

Mysan59
0

Även om jag inte har märkt av det här på Fibro, så har jag på andra forum märkt av det där.

Man blir välkomnad och så vidare, men sen är det svårare att komma in i samtalen. Nån svarar på nåt man skriver, men man kommer inte in riktigt i gemenskapen.

Jag har märkt av det även på detta forum i vissa sajter, men som sagt, jag har inte märkt av det just här, på Fibromyalgi, som tur är. Glad

[Tassy]
0

Man får nog även ha med i tankarna att vi alla dras med konisk smärta, vi ÄR trötta, vi kanske inte orkar vara lika öppen mot alla, utan vi tyr oss till de som känns rätt för oss. Vi söker alla styrka och ork att ta oss vidare i livet. När någon sedan vacklar så ses gjärna de hål där man inte har räckt till innan.

Därför är det så viktigt med förståelse, och att kunna stötta, och för att kunna nå de två punkterna måste man tyvärr orka visa att man finns och behöver uppmärksamheten. Tiger man och lider så blir man tyvärr tyvärr lite fördunklad och lite osynlig. Vi är inte såpass starka att vi orkar sitta och leta efter de som behöver lite extra uppmuntran.

Alla är välkomna in i gänget här på fibro, men ni måste visa att ni finns isåfall. Vi måste samarbeta allesammans, så ingen blir glömd.

Ni som känner er utanför, sträck upp en hand och vinka. Ta steget och skicka ett pm kanske, eller starta en tråd, det behöver inte vara avancerat. Det kan räcka med ett enkelt "hej" i ett pm så kanske det flyter på sen. Så har vi andra gjort.

Stor varm kram till ALLA som vill ha.

Pisan
0

Jag har varit medlem sedan mars (tror jag) och har under hela den här tiden varit aktiv här inne, känner ändå att jag inte kommit in i det där gänget…

Den där tråden "dagens ros" och en annan tråd där man tackade någon här inne är inte bra tycker jag. Där syns "gänget" än mer tydligt.

Pisan
0

Tassy: Vad menar du med att ta skit för det? Har jag gett dig skit för att jag säger vad jag känner och upplever här inne?

[Tassy]
0

att bli anklagad för att ha "en klubb för inbördes beundran" tolkar jag inte positivt någonstans, jag kallar det ganska precis för smutskastning. Med andra ord skit.

Självklart är du välkommen att säga vad du tycker och tänker, men det var inget trevligt sätt att säga det på som du valde. Man kan säga saker utan att bli otrevlig.

Zimba
0

Med tanke på att det e jag som startade tråden Dagens ros o ser till antalet skrivna inlägg i den, så används den av många härinne. Sen behöver man ju inte läsa trådar som man inte gillar el som inte intresserar en, eller hur?????

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever

Simson
0

#17 Precis. Jag är någon som aldrig läser i trådarna "godmorgon/Goddag". Inte för att jag känner mig utanför eller vill ignorera andra. Jag läser/skriver inte där eftersom jag inte tycker om morgnar och tycker att det är en besvikelse att vakna.

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Pisan
0

Tassy: Jag var inte ett dugg otrevlig. Skrev bara vad jag kände. Känner mig faktiskt mer utanför än någonsin nu. Jag lägger ner det här helt och hållet, varför skulle jag vilja vara kvar när jag får höra att jag smutskastar när jag säger vad jag tycker?

Tatsja
0

Startades inte denna tråd för att vi alla skulle få skriva vad vi tycker? Du gör fel som tar åt dig. Är du kanske lite mer sårbar just nu? Jag är det. Blir också ibland väldigt ledsen över en del svar jag får. Men då pm:ar jag den personen eller personerna och ger dem en chans att förklara sig.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

[Tassy]
0

Ja jag kan meddela att jag skickade ett vänligt och trevligt mail till pisan och frågade henne hur hon mår redan när denna tråd startades, men hon har inte brytt sig om att svara. Obestämd

Pisan: du sa inte bara vad du tyckte, du kallade det för en klubb för inbördes beundran. Menar du alltså att det var positivt menat? om inte vill jag ha en förklaring på ditt ordval.

[Gitsan]
0

Om man inte trivs i en grupp så har man valet att antingen försöka göra något åt det eller lämna gruppen. Det är ju ett beslut man själv tar och ingen annan kan lastas för det.

Jag tittar in i lite olika forum ibland men har själv inget behov av att bli "en i gänget*" om ni förstår vad jag menar. Det är intressant att läsa om allas med- och motgångar och ibland känner jag att jag kanske kan bidra lite själv.

Mitt tips till Pisan, om du är kvar, är att berätta vad det är du vill ska hända för att du ska känna dig mer delaktig. Vad kan du själv bidra med och vad kan vi andra göra?

witch
0

Jag är ju väldigt ny här, och inte så aktiv. Men jag läser en del.

Har inte märkt av att någon varit otrevliga, tvärtom är det mkt snällare miljo hör än där jag brukar hänga och är en av stammisarna. Där förekommer det massa bitska kommentarer..

Det är vktigt att inte ta åt sig av saker som skrivs på ett forum. Man vet inget om personen som skrivit det, dom vet inget om dig, och det är ibland svårt att veta om ett inlägg är skrivit som en pik eller i all välmening. Man måste försöka ha ett positivt tankesätt och utgå från att folk är trevliga.

Sen att folk som har varit här jättelänge är mer samansvetsade är väl bara naturligt?? Det är ju inget fel i det, det är så det är här i livet. :)

Om man känner sig extra sårbar så är det bäst att hålla sig undan diskussioner där man kan få höra saker man inte vill höra.