OT: Viktnedgång
Jag har ju som ni flesta vet rasat i vikt under denna jobbiga tid med farsan, nu e det väl runt 20 kg. Förra veckan blev jag så oerhört sugen på bananer o var tvungen att köpa detta för att sen vräka i mig, höll på så i 5 dar. Jag äter aldrig bananer annars.
Va det nåt som kroppen behövde som finns just i bananer?? Kalium eller nåt??? Nu har det börjat igen o måste ha bananer igen.
Zimba undrar om nån kan svara på detta.
Zimba medarbetare på fibro.
//Baloo forever

Bananer innehåller mycket kalium precis som du säger. Sen många andra bra ämnen i bananer. Kolhydrater bl.a. Så det är säkert så att din kropp ville ha detta
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Zimba som mongu skriver är det ett behov som kroppen säger ifrån att den vill ha, Eftersom du rasar så i vikt är det bra att du äter bananer för du får i dig många andra saker som då kolhydrater och lite ork.
Men när allt är över med begravning så måste du försöka äta igen.
Lätt att säga. Men för din egen skull försök med sådant du riktigt längtar efter även om det är onyttigt. Du måste få tillbaks några kilo och med den orken.
För tappar man så i vikt på kort tid då tryter orken med.
Styrkekramar till dig.
PS. Lova börja äta igen.Försök ! Vi behöver dig.

Tack gulleni.
Men jag äter precis som förr, 1 mål mat / dag, jag e så väl medveten om att man ska äta flera mål, men det e sååååååå många årsen jag gjorde det. Fast nu tvingar jag i mig mitt enda mål.
Ja det e säkert som ni säger att kroppen skriker efter sånt som bananer innehåller. Att rasa så fort o så mycket e jag oxå väl medveten om att det e livsfarligt, men jag bantar inte, lovar. Det e ju allt som hänt/händer som det beror på. Har nu M på byxor, för 2 månader sen hade jag XXL.
Jag ska försöka överleva morgondagen o sen ska jag ta hand om mig o djuren o mamsen o försöka ta det lugnt o vila.
Det blir smörgåstårta imorgon o det ska jag äta massor av.
Kramar till er alla.
Zimba medarbetare på fibro.
//Baloo forever
bananer innehåller mkt magnesium (och dessutom tryptophan om jag inte minns fel) och det är ämnen som behövs extra mkt när man är under allvarlig stress, deprimerad, utsliten e.d.
så med tanke på det du berättar så är det nog inte så konstigt. lyssna på kroppen, den vet oftast vad den behöver.:)

Jag beklagar verkligen Zimba och sänder dig en massa styrkekramar.
Och som dom säger…när man får ett sug efter något som du nu fått efter bananer så brukar det oftast vara att det fattas något i kroppen som nu finns i bananerna…så käka på och sköt om din kropp med mathållningen också.