Vinter
Och jag undrar hur denna vinter ska bli. På bilens rutor låg idag ett lager med is - en sån där som är lite svår att skrapa.
Och för första gången kände jag mig så svag i handleden. Och det gjorde ont då jag skrapade rutorna då jag fick ta i. Och jag funderar nu hur det kommer bli framöver.
Jag är inte van vid detta!
Och igår var det ju ingen bra dag. Och så skulle inga av barnen vara hemma så någon middag lagade jag aldrig och det är pinsamt att säga men det blev ett gäng pepparkakor med mjölk och popcorn till middag.
Och sen tog jag en kopp kaffe som jag inte orkade dricka upp. Var proppmätt! Jag äter i alla fall ett mål bra mat om dagen - lunchen.
La mig på soffan och slöade framför tv. Men jag fick faktiskt en tvätt hängd och jag röjde på diskbänken också. Tog ner filtret från fläkten och har lagt i blöt.
Jag vill så mycket men det går liksom inte.
Och jag tycker att jag skulle bli pigg av kaffe men det blir jag inte!
Och idag är jag ungefär lika låg som igår. Träningsvärk i hela kroppen utan att ha tränat. Och så har jag då kollegan som tränar och hon pustar och stånkar över sin träningsvärk. Och jag blir bara så trött.
Jag har inte sagt något om min egna värk och min egna utredning mot förmodad fibro.
Jag biter ihop!
Aja, såna dagar har vi gått om alla här inne, tror jag! 
Och man är så tacksam över dom dagar (1-2/månaden) när man har energi och orkar göra flera saker en eller två dagar i rad!
Förstår inte riktigt varför du biter ihop och inte talar om hur du har det istället? 

Jag har väl alltid varit en sån som biter ihop. Sen rinner bägaren över.
Man vill inte klaga utan man klistrar på det där leendet och blundar inombords.
Men jag samlar mod och lovar bot och bättring 
Ja det är bra! Ut med det, inte bita ihop!