Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 1324 ggr
MonicaG
0

Sjukgymnastik

God Morgon.

Någon som har erfarenhet av sjukgymnastik och vad dom i så fall gör när man besöker dom och talar om att man väntar på en utredning för fibro. Ger dom en bara ett träningsprogram eller får man någon massage ell liknande??

Den erfarenheten jag har då man varit där för ryggen (nedre delen) är att man fått ett träningsprogram och så ska man gå hem och göra dom vilket man aldrig gör.

Ska till en privat sjukgymastikmottagning som är ansluta till vården så det är samma kostnader.

Dom hade ett återbud på fredag som jag fick.

Sa inget om fibro på telefon utan att jag har ont i axlar, rygg och nacke. Hade ju som ett ryggskott i bröstryggen för några månader sedan. Det högg till så jag tappade andan och då gjorde jag inget speciellt. Stod och duschade, var nästan klar och skulle stänga av vattnet. Vilket smärta! Och det är någon sorts låsning skulle jag tro och massage skulle göra så gott.

Sen förstår jag ju att man kan ju få ont och annat som inte har med någon fibro att göra också.

Har smort in mig med tigerbalsam några dagar nu. Eller dottern har hjälpt mig och det har kännt så skönt.

Så jag hoppas att dom kan ge mig någon form av lindring.

För idag är det ingen bra dag. Har ont på så många ställen idag. Värst är ett nytt ställe. Vänster underarm men på ovansidan i musklerna som går upp mot armbågen och sen mot axeln också. Sen en massa andra vanliga smärtställen också.

Vaknade i natt av smärtan och smorde in med iprensalva. Hjälpte ju inget. Gjort om proceduren på morgonen och även tagit tabletter. Lika ont i alla fall.

Så sur och gnällig är jag idag. Men det fick man ju vara här Glad

sara1987
0

hej och godmorgon.! när jag gick hos sjukgymnast förra året, när dom inte visste felet på mig.. osv. då fick jag värmebehadnling i 30 min sen massage i nacke och sedan knäckte han bort alla låsningar i nacke o rygg. 1-2 ggr i veckan va jag där. värmebehandlingen va ju hur skönt som helst..

tyvärr kan jag inte säga om jag tyckte det hjälpte nån nämnvärt eftersom jag samtidigt höll på med vattengympa, så vet inte vilket utav de som lindrade min smärta en aning.

och sen.. så dom dåliga dagarna får man va hur gnällig man vill.! Glad