Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 1840 ggr
Zimba
2008-02-20 11:31
0

In Memory!

Jag gör denna tråden för att kunna hedra minnet av våra nära o kära, djur som människor.

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever

Zimba
2008-02-20 11:39
0

Hedrar minnet av min älskade pappa som gick bort för snart 5 årsen.

(Låten sjungs av Celine Dion.)

For all those times you stood by me

For all the truth that you made me see

For all the joy you brought to my life

For all the wrong that you made right

For every dream you made come true

For all the love I found in you

I'll be forever thankful baby

You're the one who held me up

Never let me fall

You're the one who saw me through through it all

You were my strength when I was weak

You were my voice when I couldn't speak

You were my eyes when I couldn't see

You saw the best there was in me

Lifted me up when I couldn't reach

You gave me faith 'coz you believed

I'm everything I am

Because you loved me

You gave me wings and made me fly

You touched my hand I could touch the sky

I lost my faith, you gave it back to me

You said no star was out of reach

You stood by me and I stood tall

I had your love I had it all

I'm grateful for each day you gave me

Maybe I don't know that much

But I know this much is true

I was blessed because I was loved by you

I'm everything I am

Because you loved me

You were always there for me

The tender wind that carried me

A light in the dark shining your love into my life

You've been my inspiration

Through the lies you were the truth

My world is a better place because of you

I'm everything I am

Because you loved me

//Baloo forever

Kavitha
2008-02-20 11:56
0

Älskar den låten och texten är jättebra. Tycker detta var ett bra initiativ av dig. Min pappa finns inte heller i livet längre. Han gick bort 1999.

KerstinL
2008-02-20 12:13
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Då vill jag skriva ett par rader till minne av min son Niclas som gick bort Lucia 2006…

En tapper liten krigare som trots smärta och motgångar alltid var glad!! Med så mycket klokhet och visdom trots sin ringa ålder höll han om mig och sa: gråt inte mamma, allt blir bra ska du se. Älskade unge, vad jag saknar dig!!

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

Zimba
2008-02-20 12:27
0

Kavitha: Tack, ja den låten stämmer så väl in på pappa o jag grinar varje gång jag hör den.

KerstinL: Känner hur tårarna kommer när jag läste det du skrev o såg bilden. Vilken söt liten kille. Det e så hemskt att mista nån o speciellt så ung. Kram på dig

//Baloo forever

Kavitha
2008-02-20 14:07
0

Denna dikt har jag skrivit till minne av min första katt Figaro som tyvärr sprang bort och aldrig kom tillbaka igen.

Som en julklapp du kom till mig,                                     och kärlek jag fann.

Från första stund jag älskade dig,                                 och mitt hjärta du vann.

Första natten du sov i min säng, **                                     du låg vid mitt höra.**

Kanske drömde du om en sommaräng,                         för ditt kurrande jag kunde höra.

Du växte upp och blev en trogen vän,                             och inget kunde skilja oss åt.

Men du försvann från mig sen,                                     och jag föll i gråt

Du var min allra första katt,                                     min käraste skatt.

Saknar dig fortfarande Figaro, kommer aldrig glömma dig!

Inge-elsie
2008-02-20 15:42
0

Tänker fortfarande på min bror Janne som dog 1993 i en bilolycka när han just hade flyttat till skåne för att jobba. Det blev bara 3 månader där, men vi hade det underbart när vi hälsade på. Strax efteråt dog min systerdotters lilla tjej som var ett år gammal. Hon drunknade i badkaret. Jag har fortfarande svårt att förlåta pappan. Men det kanske kommer någon gång.

anki1
2008-02-20 16:35
0

Jag saknar min kisse Sessan, som hade haft ett svårt liv, född i en park av en förvildad mamma infångad och placerad i bur på Sthklms katthem. därefter kom hon till ett par i Sonla som efter ett tag sålde henne till en tjej på gatan där jag bor. som i sin tur kastade ut henne, och hon hamnde i garaget bland ca 300 bilar  Infångad av mig med lite hjälp av jaktviltvårdaren (efter 1 månads matning i garaget). Hon var öronmärkt, så därför kunde hon spåras. jag behöll henne och fick reg pappren och reggade om henne på mig. 2 år som hon fick leva lugnt och få kärlek,Sedan var det tyvärr så att hon och hennes kompis måste placeras om. Dotran tog över, men Sessan var för fäst vid mig, så hon fick somna. Denna lilla kisse var tyvärr för vild och var inte hanterbar. Man kunde inte hålla henne i famnen eller lyfta henne, men hon älskade att bli klappad och kelad med. Hon var min. Jag satt med henne i famnen efter hon fått sprutan, jag höll henne medan hon gick över på andra sidan. Nu vilar hon uner en rabatt med vackra blommor hos min dotter. Hon fattas mig, och jag saknar henne och min andra kisse Sotis som bor hos dotran. och mår som en prins.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

dreamiz
2008-02-20 19:24
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag saknar alla mina älskade fyrfotingar som jag mist under året. Speciellet i minnet är min älskade papillon som helt igenom var min hund - han tydde sig till mig o ingen annan. Han var så go! Fick avlivas när han var nästan tio år pga njur- och leversvikt.
Senaste förlusten är min älskade mus Tilly. Hon blev mamma här i december (finns en tråd med hennes bebbar) men hon dog nu, endast 5 månader gammal, troligen av hjärtsvikt. Hon var så underbart gosig o trevlig o bara helt underbar! O dessutom alldeles för ung för att dö…

dreamiz
2008-02-20 19:31
0

They say memories are golden
well maybe that is true
I never wanted memories
I only wanted you
In life I loved you dearly
In death I love you still
In my heart you hold a place no one could ever fill
If tears could build a stairway
and heartache make a lane
I'd walk the path to heaven
and bring you back again

Till alla älsklingar jag nånsin mist…

Zimba
2008-02-20 21:57
0

dreamiz: Har du skrivit den själv el e det en låt??? Hur bra som helst.

Kavitha: Va fin versen var, blir alldeles tårögd. Att skriva av sig e ett jättebra sätt att få ur sig en massa.

//Baloo forever

Kavitha
2008-02-20 22:38
0

Zimba- Tack så mycket! :)

Ja det hjälper jättemycket att skriva av sig. Har gjort den texten som en bild i photoshop som jag någon gång ska skriva ut och rama in och ha på väggen.
Gjorde den då Figaro aldrig kommer att få en gravsten som jag hade tänkt från början.
Hade tänkt jag skulle köpt mig en gravplats ute på Djurgården här i Stockholm. Finns en djurkyrkogård där, där man kan köpa en gravplats åt sitt djur.
Ska köpa en så´n plats åt Tito sen hade jag tänkt, måste bara kolla upp vad en så´n plats kostar.

dreamiz
2008-02-20 22:42
0

#10 Jag fick den för flera år sen av en på ett forum för ägare till hundar med ep eller om det var för ägare till blinda hundar (hunden jag hade då var blind o hade ep), e en dikt
Den är så passande hur man känner.

Zimba
2008-02-20 22:52
0

dreamiz: Synd att det inte finns fler verser, känner att jag skulle vilja sätta mig vid pianot o göra en låt av den.

//Baloo forever

Kavitha
2008-02-20 23:18
0

Zimba- Så du skriver egen musik?

Zimba
2008-02-20 23:24
0

Har hållt på med musik hela livet, börja spela gitarr när jag var 7 år. Har gitarrer, munspel o ett piano. Älskar musik. Har väl skrivit en del under åren. Men det e mest för skrivbordslådan.

//Baloo forever

dreamiz
2008-02-21 19:49
0

#13 Du kanske kan få ihop nåt av det ändå? hitta på fler verser själv.
#15 Inte dåligt att kunna sätta ihop egna låtar!! Skulle va kul att kunna.

Zimba
2008-02-23 17:56
0

Sitter o tänker på min älskade pappa som skulle fyllt 87 år idag, saknar dig så det gör ont. Önskar att du funnits kvar, då vi hade käkat smörgåstårta o vanlig tårta o klagat o skrattat.

Love you forever.

//Baloo forever

rockyboy
2008-02-23 18:52
0

Vill skänka en tanke till min lillebror Johan 30 år som gick bort för två år sedan i hjärtattack och min kusin som dog i en bilolycka förra lördagen.Det känns tungt.

Zimba
2008-02-23 19:41
0

rockyboy: Så fruktansvärt, har full förståelse att det känns tungt. 

Sänder en cyber tröstekram.

//Baloo forever

KerstinL
2008-02-24 11:26
0
Zimba
2008-04-30 01:04
0

Till Minne av en god vän som nyss gick bort.

Miss you and my heart is broken.

Tillägnar dig låten:

There is dogshit in my garden, som du älskade så mycket. 

Kommer att tänka på dig varje gång jag hör den.

R.I.P Anders R.I.P

//Baloo forever

Zimba
2008-10-05 02:16
0

Till minne av min pappa som gick bort 18.50 ikväll den 4 okt 2008.

R.I.P farsan R.I.P

//Baloo forever

Caspia
2008-10-05 03:37
0

Förlåt, men tråden börjar ju med att du skriver att din pappa gick bort för fem år sedan?

Envishet och drömmar

Zimba
2008-10-05 04:07
0

Jo jag vet, men det e så här att det var min pappa som jag själv adopterade som dog för 5 årsen.

Pappa som dog nu e min biologiska.

Vet att det verkar konstigt, men det e en lång historia.

//Baloo forever

Sara
2008-10-05 18:30
0

Den här är så fin!

Rengbågebron

Just denna sida av himlen kallas regnbågebron.

När ett kärt djur dör, kommer deras själ till regnbågebron. Här finns skogar och ängar att leka i tillsammans med andra djur. De är inte hungriga eller törstiga och solen skiner och håller djuren varma. De sover tillsammans i mysiga bon och känner sig fullkomligt trygga.

Alla djur som varit sjuka, gamla och svaga blir unga, starka och friska igen. Precis som vi kommer ihåg dem i våra drömmar och minnen. Alla djuren är glada och lyckliga vid regnbågebron, ingen saknar någonting, förutom en sak. De saknar alla någon de älskar som måste ha blivit lämnad kvar då deras tid inte ännu är kommen.

Alla djuren springer och leker tillsammans, men när en dag kommer så stannar ett djur upp och ser förväntansfullt mot regnbågebron. Ögonen glänser, kroppen skakar och plötsligt springer han ifrån gruppen av djur. Han springer snabbare och snabbare över det gröna gräset. Du har blivit sedd.

När du och din älskling möts på regnbågebron så blir ni fullkomligt lyckliga och glädjen stålar från er båda. Ni överöser varandra med klappar och kyssar. Du ser in i din älsklings förväntansfulla ögon, du ser kärleken strömma och även om ni har varit ifrån varandra länge så har ni aldrig skilts åt i era hjärtan. Nu kommer ni aldrig att skiljas igen.

Nu går ni båda över regnbågebron tillsammans och för alltid.

Sara

Pisan
2008-10-06 19:54
0

KerstinL; det gör mig så ont att läsa att du förlorade din lille son. Det värsta som kan hända är ju att förlora ett barn… Styrkekramar till dej från mej.

[Tassy]
2008-10-06 19:59
0
dreamiz
2008-10-11 00:45
0

Har mist så många av mina älskade djur på sista tiden, en del gamla, en del unga. Idag somnade min gamla pymgémus in…

Zimba
2008-10-11 01:08
0

Åh vännen, Beklagar så mycket. Tar det aldrig slut. Nån gång måste det vända, gumman.

Kram på dig

//Baloo forever

Rita-S
2008-10-11 11:09
0

#28 en  riktig drawback med att ha många djur att älska, ååå så tomt det blir efter dom.. :( kram på dig!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Zimba
2008-10-11 13:17
0

En av dom finaste sångerna jag vet, åh tårarna rinner varje gång jag hör den. Den säger så mycket.

Artist: Morgan Lorrie

Song: If You Came Back From Heaven

I wouldn't know what to say

I wouldn't know what to do

If you came back from heaven

And I could look at you

Would I fumble for the words?

Would I be a little shy?

Would I bust right out with laughter?

Or break right down and cry?

Oh,if you came back from heaven

Would it be like it was then?

Could we just pick up,where we left off

And try it all again?

It would freeze me in my tracks

And I hope God knows,if he let you go

I'd never send you back

Do your kisses feel the same?

Do you still have the same touch?

And will you whisper softly

'Coz you've missed me so much?

Have you heard all my prayers

When I lay down at night?

And did you feel my body

When I held your pillow tight?

And try it all again?

I'd never send you back

And if,God forbid,you leave this earth again while I see

I hope he knows if you go you'll be bringing me

And try it all again?

I'd never send you back

//Baloo forever

dreamiz
2008-10-18 11:41
0

Nu sitter jag här igen… Två råttor jag måste fatta beslut om… Konstigt att man alls kan orka att mista så många vänner genom åren…

Är de gamla är det lättare att acceptera för då är det ändå naturens gång. Men unga djur, varför ska de behöva dö?

Sorgen är väl inte annorlunda antingen djuret är gammalt eller ungt, men som sagt, jag kan acceptera att ett gammalt djur dör. Men ett ungt… det är bara inte rättvist!

Tatsja
2008-10-19 09:43
0

Denna skrev jag när min älskade schäfer gick bort.

KATJA

Längtan efter dig är fortfarande stor

Minns dina ögon, minns hur du var

Kommer aldrig glömma, du var oss så kär

Trogen och fin in i det sista

Varför just du? Får inget svar

Beslutet var svårt. Ingen som hjälpte

Tog ett sista farväl, tårarna rann

Du slickade min hand, dina ögon var stora

Din blick var lugn, du visste, jag såg

När jag skulle trösta, du gav mig tröst

Man aldrig jag glömmer hur underbar du var

Min kära lilla hund, sov så gott

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

dreamiz
2008-10-19 14:01
0

Underbara dikter allihop här. Jag kan inte skriva själv men har samlat på mig några jag läst.

Nero o Valle har somnat in…Gråter

Nu får det räcka för i år. Orkar inte mista fler nu…

Gone from my sight, but never my memories

Gone from my touch, but never my heart…

dreamiz
2008-10-23 20:10
0

Min underbara Velvet dog i förrgår. Hon fick missfall och trots alla mina ansträngningar så dog även hon… Ni kan tro att jag ångrade att jag parade henne… Men hon hade haft kull förut utan problem. Vet inte vad som hände. Min underbara Velvet!

If love alone could have saved you, you never would have died!