Egen remiss
Nu har jag skrivit en egen remiss till Gottfries Kliniken. Väntetiden är ca 2 månader oavsett om man gjort den själv eller om en läkare gör den enligt någon jag pratade med per telefon.
Så 6 sidor långt där jag skrivit precis hur jag känner, har även skickat med en skiss på kroppen - dock inte min - och markerat med en märkpenna vart jag har mina smärtor mest. Vart jag har punkter som gör ont och kanske är triggerpunkter mm. Skrev också varför jag gör en egen remiss eftersom den läkaren jag hade kändes inkompetent.
När jag avbokade tiden hos läkaren sa jag att jag gjort en egen remiss och att jag vill byta läkare om jag skulle behöva träffa en läkare för något annat. Nu är läkarna uppdelade på födelsedag och så lätt är det inte utan man måste prata med verksamhetschefen. Hon fick mitt nummer men jag ska skriva ett brev till henne tänkte jag och förklara varför jag inte vill ha denne läkare framöver.
Monica är på krigsstigen 
Lycka till :)
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
BRA GJORT !! Man måste själv bli lite grinig om något ska hända tyvärr.
Mellan läkare å patient måste kemin stämma Och gör det inte det har man all rätt i världen att byta läkare.

bra!!!

WELL DONE! Monica.
duktigt kämpat.
Tyvärr är det så inom vården att man måste vara stark när man är sjuk. Inte lätt att orka jämt. Tänker på de som inte är så starka. De skulle behöva någon som dig.
kramiz
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

håller med dig tatsja och önskar dig Monica lycka till!