Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 1472 ggr
Konstigabaralillajag
0

Vad är nu detta :/

Har haft en ok period och har förmodligen tagit ut mig lite för jag får "betala" för det nu när jag är i ett försämringsskov…

Jag har under en tid nu haft värk i fingrarna. Igår när jag pratade med en vän i max 5  minuter och lade på luren kunde jag inte räta ut mitt lillfinger. Hade skitont och kunde inte använda handen. Känner av det idag också, har ganska ont just nu. Det har blivit en knöl i ena leden (den närmast handen) i lillfingret och jag kan inte gå emot eller knappt använda fingret. Ngn som upplevt detta??

Sambon tycker jag ska gå till läkaren men jag vill inte gå dit… Har ngn av er upplevt samma?

Dum fråga kanske men jag vill inte springa till läkaren för detta…

[Tassy]
0

jag känner igen mig väl, fast i mitt fall handlar det om hela armen. Det händer nästan varje gång jag pratar i telefon. Sedan får jag gå med armen böjd resten av dagen, och har ont i minst två dagar.

Mvh Tassy

Thebestone
0

Jag har oxå värk i mina fingrar, leder osv ikväll el natt kanske man ska säga nu?

Bigblomman
0

Jag har handsfree, kan inte hålla i en telefonlur. Mina fingrar domnar bort efter att par minuter och min arm kan jag inte räta ut efter ett telefonsamtal.

stinamson
0

Använder headset och en trådlös telefon. Toppen!

Då kan man röra sig så mycket man behöver och stelnar inte till.

Sara
0

Sådär får jag oxå, i fingrar, knän, armbågar osv.

Sara

feiner
0

Känner igen detta och har handledstöd ibland för att avlasta. Det tar några dagar då det känns kritiskt och sedan drar det tillbaka. Jobbar du på som vanligt med handen så dras du med det längre. Är det en knöl (som en fettklump) så blir den där ett tag och gör ont. Doktorn kan inte göra så mycket åt det. Men ont kan du ha i några månader och det påminner dig duktigt i tid och otid. Orsak oftast en överansträngning eller att jag trycker upp en trög dörr exempelvis brukar det vara i mitt fall. Gå till en rehabshop om du vill testa stöd. Ett stöd kan ofta påminna en att inte anstränga så då gör den iallafall lite nytta.

mongu
0

Har du arthros i dina händer? Det kan ge mycket onda knölar vid lederna. Heter nåt som jag inte kommer ihåg just nu….. minnet ni vet.

Har själv en ond knöl på mitt pekfinger o det är av arthros. Jag har blivit rekommenderad att smörja med Zonsalva. Kanske nåt för dig att testa?

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!