Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 2315 ggr
MonicaG
0

Läkarbesök i morgon (Käkproblem)

Ja då var det inte länge kvar tills jag ska träffa läkaren i morgon. Måste säga att jag börjar bli nervös eftersom man läser om så många som inte får det stöd eller hjälp av en allmänläkare och bara känner sig misstrodd.

Jag har en fråga angående käkproblem som man kan läsa om när man tittar på symptomer. Är det någon här som kan berättta lite om detta. Hur utmärker det sig?

Jag har knäppande käke men det är ju inget som bara har med nederkäken att göra (tror jag).

Det gör inte ont men när jag äter och öppnar munnen så hörs ett knäppande ljud så man skäms nästan eftersom andra också hör det.

Sara
0

Haha, det där har jag oxå!! Pinsamt är just vad det är!

Har du gnisslat tänder? Trycker du ihop tänderna?

Sara

Rita-S
0

Jag med har knäppande käke i bland, men gnisslar inte tänder eller biter i hop. Iaf inte enligt tandläkaren så då får jag lita på det stämmer med :)

Men visst knäppper det i käken när jag tuggar!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

MonicaG
0

Hej

Jag gnisslar inte tänder idag vad jag vet men jag fick en bettskena när jag var 18 för att jag gnisslade.

Den hade jag inte så länge - fick visdomständer och så passade den inte.

[Tassy]
0

jag har knäppkäke i perioder och jag gnisslar tänder/biter ihop hela natten i perioder Flört

mongu
0

Det är nog ganska vanligt med knäppande käkar. Min mamma har det men hon har även svårt att gapa länge. Då kan det låsa sig.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Sara
0

# 0 Hur gick det hos läkaren?

Sara

tuska
0

Jag är oxå nyfiken hur det gick.

Själv har jag fått diagnosen artros i höger käkleden det knakar å brakar å låser sej.  jag kan inte få upp munnen så jag kan bita i ett äpple en gång..  Min känsel i halva tungan är borta det ska tydligen va en nerv som sitter i kläm. 

Ja dessa konstiga diagnoser som dom ställer, sen får man va nöjd med fenomenet å gå därifrånSkrikandes