OT: Ryggskott
Nu är det inte bara jag som har ont i ryggen utan jycken har också det. I går var jag till veterinären och han konstaterade ryggskott på jycken. En spruta smärtstillande, en spruta med vitaminer och recept och så skulle han ha massage över ryggen och värme. Så jag masserar och masserar och i morse körde jag fönen på honom - det gillade han.
Jag skulle också vilja ha massage och värme på min kropp. Idag värker det bra i ryggslutet eller hela ryggen. Den är stel. För x antal veckor sedan så fick jag också ett ryggskott. Stod i duschen, var klar och lät bara vattnet rinna och skulle till att stänga av då det bara högg till i ryggen i brösthöjd. Det gjorde så ont att jag tappade andan och den var jag stel och gjorde inga häftiga rörelser.
Så jag funderar på värmedyna - någon som använt sån. Känns det bra för era värkande ryggar med en sån eller vore det bortkastade pengar???
Många säjer att vid ett akut skede lägg istället på en ispåse. jag har aldrig testat det på mej själv.
Vid mina ryggskott har värme gjort att man blir lite mjukare i musklerna,å det känns behagligt. jag använder mej av en mickrovärmd vetepåse men smärtan kvarstår. Det tar sin tid att bli av med ett ryggskott.
Till hunden skulle jag inte använda varken vetepåse eller värmedyna. för det kan ju bli rejält hett. Hunden skulle jag göra som du gör samt bädda in den varmt med ett gossigt täcke för avslappningens skull, om den nu gillar det förståss
jag har värmekudde. Men när jag har fått ryggskott hjälper inte det.
Det som därimot har hjälpt mig är spikmattan, det fungerar för mina ryggskott.
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.