Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikett: behandling-medicin
Läst 5504 ggr
chigak
0

Någon med erfarenhet av Dexofen?

Har pratat med min läkare idag och diskuterat mina mediciner. Jag har varit sjukskriven i drygt en vecka nu och kände att om jag ska kunna komma tillbaka till jobbet måste jag få smärtlindring som funkar. Så nu har jag fått Dexofen som jag kan ta ihop med alvedon. Är sjukskriven en vecka till för att se hur jag reagerar på medicinen. Hoppas på att jag ska må bättre så att jag kan börja jobba igen. Saknar jobbet nu.

Tänkte bara höra om någon har erfarenhet av Dexofen och vad ni har tyckt om den?

lightseeker
0

jaa, jag har dexofen sedan 8 år, tillsammans med 2 panodil extend, det är praktiskt för dom varar i 8 timmar och man har bara en medicin-tid att hålla reda på, när man tar dom samtidigt.

Den är beroende-framkallande, om man äter den okontrollerat och farlig att ta tillsammans med alkohol, men det är ju bara att undvika alkohol istället.

Visst skall du prova den. För min del så tar den bara topparna av smärtan, men den gör i alla fall, livet uthärdligt.

Tatsja
0

Jag har ätit den med panodil i många år. Växlat med Tramadol. Tyckte den till slut inte hjälpte. Åt 4 gånger om dagen. Tog mig över en timme innan jag fick lite smärtlindring, sen höll den i sig i cirka 1 timme. Men jag har ju flera skador, så det är ju olika hur man reagerar.

Nu har jag fått morfinplåster som hjälper mig bättre

Eftersom vi alla reagerar olika, så tycker jag du ska prova

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Konstigabaralillajag
0

Jag  har ätit den men fick ingen smärtlindring av den…

tuska
0

Jag står på Dexofen 100 mg 2 ggr dagl vid behov.

Jag tar dexofen när det är som värst  tillsammans med Panodil 1 g. och det fungerar rätt bra för mej, men min vännina klarar inte av den tabl. hon blir "konstig" och illamående, så det är så individduellt vad som passar, man får prova sej fram.

Dexofen finns även i 50 mg  kanske man klarar av att ta en mindre styrka.  Hoppas du får smärtlindring av den tabletten.

chigak
0

Jag har 50mg som jag kan ta 1 fyra gånger om dagen. Tar de ihop med alvedon.

Har ätit de nu idag och de har fungerat bra mot värken. Känner mig lite lullig men det släpper säkert efter några dagar. Det jag tycker är värre är att jag fått sån huvudvärk av dem. Tror att det beror på dem för jag har inte fått någon lindring när jag tagit dexofenen utan tvärtom har det blivit värre. Och huvudvärk står ju med som en biverkning. Får hoppas att det går över med.

Jaja får ta och testa ett tag till.