Har ni det också så här???
Jag känner ju en sån enorm trötthet. Igår hade jag en rejäl sovmorgon - sov till 11 och det gör att jag får så dåligt samvete över att ha sovit bort halva dagen. Är morgontrött av födsel men brukar kunna vakna runt 8-9 för det har varit min normala rytm. Men nu är det inte så.
Efter frukost och röjjande i köket tog jag en långpromenad med jycken. Var väl ute 1 timme ungefär. Kom hem fikade och jag var så trött. Så jag la mig på soffan för att lyssna på en cd-bok och somnade mitt i. Vaknade till någon gång men somnade om och när jag sen vaknade till liv mer så var klockan 20.00 och jag gick bara upp i badrummet och gjorde mig iordning för natten och gick och la mig igen. Nu låg jag och lyssnade klart på boken i mörket och somnade sen och sov till 9 i morse.
Kan inte säga att jag kände mig jättepigg precis men jag har ju levt i tron också att man blir trött om man sover för mycket men nu vet jag inte vad jag ska tro.
Nu har jag dammsugat kök och hall och det är inte stort och svetten den bara rinner av mig. Det fullkomligt droppar och man är lika svett som om man haft varit med om ett step-up pass och jag har bara dammsugat. Och så här har jag haft det jättelänge.
Nu går jag på ren vilja för att jag kan inte ha hemmet så stökigt. Ska byta sängläder och hänga tvätt fast egentligen skulle jag vilja lägga mig på soffan och zappa bland tv-kanalerna.
Och jag måste ut med jycken också. Och jag har ingen annan som kan göra detta åt mig. Barnen är hos sin pappa och jag har inte skaffat mig någon ny efter skilsmässan för 5 år sedan så jag kan inte be någon annan att hjälpa mig med dette heller.
Och så kommer en ny arbetsvecka och på fredag ska jag ta en konfrontation med min läkare.
Jag ska kräva en remiss till en rematolog och en till Gottfries i Mölndal och en till en sjukgymnast för massage. Tänker inte ge mig och har en hel pärm med utdrag om fibro, ME och annat så banne mig att jag tänker ge mig.
Den tröttheten är rätt vanlig för oss. Att man kan sova och sova och ändå aldri va utvilad.
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Jepps.. *nickar instämmande*

Håller med #1 och #2.
Jag vaknade vid 6 i lördagsmorse….Var så himla trött! Så jag somnade om igen. Vaknade vid 8 igen…fortfarande trött! Vaknade till vid 9…lika trött. Sov sedan till 10 men kände sen att jag var tvungen att gå upp. Jag var precis lika trött som när jag lade mej på kvällen innan.
Har sedan varit supertrött hela helgen. Försöker hålla igång..men kroppen orkar knappt inte.
Det är en otäck känsla av att inte kunna sova eller vila bort denna trötthet.
Var hos läkaren förra veckan. Han ska ta tag i varför jag har värk i leder och i min trötthet.
I nästan alla år som jag har jobbat heltid, så tyckte jag att det var psykisk tortyr att behöva gå upp kl. 7.00.
Mellan oktober 2004 till mars 2008 var jag sjukskriven, men blev inte piggare för det, fast jag kunde sova hur mycket jag ville, nästan, eftersom jag har hundar, så går det ju inte riktigt ändå.
Nu jobbar jag mellan 10-15 och går upp 8.00-8.30 och är sååå trött!
Än så länge arbetstränar jag bara, men jag vill vara kvar där jag är, för jag trivs, men det är så jobbigt att gå upp på mornarna! 

Tröttheten finns där alltid men oxå denna svettning som du berättar om. Jag svettas kopiöst av Tradolanen och så fick jag ny blodtrycksmedecin nu och 3 timmar efter jag tagit den så kokar jag innombords och svetten rinner. Det är så jobbigt
Oj vad jag känner igen mig! Med åren har jag dock tränat mig själv att det är OK att ha ett stökigt hem. Vissa dagar orkar jag röja på diskbänken, andra dagar inte. Om ingen annan i familjen orkar/kan/vill så får det vara stökigt till energin infinner sig.
Idag hade jag faktiskt lite energi men jag var noga med att inte förta mig för jag vet att då faller jag platt som en pannkaka.
Det är svårt, men nödvändigt, att lära sig anpassa sig till sitt handikapp. Att gå på "ren vilja" är inget bra sätt, tycker jag.
Hoppas du får bra hjälp när du kommer till läkaren!
#7 Ja precis, man vet att det kommer dagar när man har lite mer energi och då passar man på att göra allt sånt man inte orkar i vanliga fall.
Jag tycker om dom dagarna, för då får man nånting gjort! 

Jag vet inte vad jag ska svara på detta med tröttheten, gäspar gör jag (ja där kom den)… trött i kroppen snarare än i huvet…huvet vill mer än vad kroppen vill typ… men sova länge gör jag men å andra sidan sitter jag uppe långt ut på nätterna med…fastnar ju oftast här då ju… Jag är en ny Fibro människa el hur vi ska kalla oss så jag är bara på ytan och skrapar lite men suger åt mig av allt… försöker fatta att jag faktiskt oxå blivit sjuk, el kroppsliga problem kanske…
Men att läsa att du INTE ger upp det sponsra nog många här och framförallt MIG!! Tack för ordet! Mvh ÅÅ 

Jag har också sovdagar då jag inte får något gjort och har även väldiga svettningar men nu tror jag att de inte längre beror på min vikt utan att jag börjat komma in i klimakteriet… Även tramadolen har ett finger med biverkan = svettningar.
Efter en damsugning av lägenheten eller när jag diskar måste jag ha en handduk i närheten för att torka svetten ur ansiktet. Jag kan ibland stå stilla i en kö och känna svettningarna komma, det är mycker obehagligt…
Oj, vad jag känner igen mig i allt ni skriver om tröttheten,svettningarna,ibland undrar jag om jag svettas av medicin eller av sjkudom.När jag var förkyld förra gången fattade jag inte att jag hade hög feber, för man är ju van att svettas.