Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettgodmorgon-hörnan
Läst 1647 ggr
Rita-S
0

Nya Ifokus

Några tips.

För dom som inte har uppdagat det änn, man måste nu aktivera sin personliga sida. Här kan du faktisk ändra ditt användarnamn nu! Jag skal ta reda på om man kan byta sitt användarnamn mer enn en gong, det är jag faktisk inte riktig säker på.
Namnet kan inte innehålla punkt (därav mitt nya namn själv)och får inte börja med stjärn, fyrkant, understreck, bindestreck, då fungerar inte aktiveringen. Æ/Ä, Ø/Ö eller Å strular dessutom till det, då dessa inte fungerar i någon webadress, och man får en webadress til ens personliga sida.

med detta sagt är det några saker man skal hålla reda på:
Kolla att epostadressen stämmer. Den kan inte va likadan med någon epostadress redan registrerat på annan konto.

När du har kollat att alla uppgifter stämmer överens, klickar du "Skicka"

Du får då ett mail med en kod. En aktiveringskod. Denna koden fyller du i på nästa sida och trycker "spara instälningar"

Med detta har du altså aktiverat din sida och kan ta i användning blogg och album. :)

Det går att betala för iFokus Plus. Detta är HELT frivillig, och antigen välger man betala eller man låter bli helt änkelt.
Medlemskap på iFokus är inte begränsat nu i nya versjonen, men vissa av tilläggsfunktionerna har Ifokusgrabbarna valt att ta betalat för, av den orsak och anledning att den typ avnvändning öker kostnaden på serverparken och bredbandslinjen till serverparken.
med iFokus Plus får man möilighet att skicka filer i PM, att visa bilder direkt i innlägg (vilket var möiligt att få till med klippa och limma i IE förut, men nu är det en egen funktion i iFokus Plus), obegränsade mänger PM i inbox och storlek på album exempelvis.

Support.ifokus ger massor med nyttig information om vad mer man kan få, och här har ni en artikel om det! :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Rita-S
0

Om ni sparar inn erat mobilnummer i era instälningar kan ni även skicka mms fra mobilen till eran blogg eller erat album.
Priset är 5 kronor, och detta hör inte med i iFokus plus. Det gick inte att skriva 0 kronor sa grabbarna, och 5 var lägsta summan som gick att ta.

Om ni vill skicka mms till album , skriv: iFokus ALBUM beskrivning och skicka till 72550

Om ni vill skicka mms till blogg skriv : iFokus BLOGG beskrivningen och skicka till 72550

Jag testade nyss att skicka till mitt album och det kom inn på sekunden! :)

Kom i håg.. operatören kan fortfarande ta SIN avgift för mms på toppen av detta.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur

dreamiz
0

Hur gör jag för att ändra användarnamnet? Jag skrev ett nytt användarnamn när jag skulle aktivera min sida men det har ju inte funkat…

Rita-S
0

Ja det var en god fråga, jag skal kolla upp det. Jag fick det ju inte fungera för att jag forsökte med understreck så grabbarna fixade för mig, men skal leta litt. brb

*några minuter senare*

Det är tydligen så att man enbart ändrar under aktiveringen av sajten, man kan inte senare byta användarnamn så då vet jag iaf det. Men vart är det att det inte syns när du forsökte ändra? Vad ändrade du till och när? Var det beskrivningen av sajten? Jag tex fick ju byta till Rita-S och det är ju numera mitt visningsnamn och innlogg här.

dreamiz
0

När jag skulle aktivera min sida så fanns det en ruta där man skulle skriva sitt användarnamn o där stod då dreamiz, jag ändrade då till zurvivivings. Gick vidare. Fick mailet, godkände osv. Men jag heter ju fortfarande dreamiz…
Så antagligen gjorde jag väl nåt fel. O kan man inte göra det efteråt så spelar det ju ingen roll nu då för min del. *ler*

Rita-S
0

Jag kan ju alltids kolla med grabbarna om dom har tid, men det kan va dom inte hinner hjälpa på nåt vis innan dom blivit av med alla bugs :) Om du vill altså!

miffo
0

det var väldigt trassligt idag, hoppas dom får till det snart

Rita-S
0

ja det hoppas jag med. Jag hoppas nedetiden var för att dom lade inn ändringar och uppgraderingar.

miffo
0

i Fokus känns lite skum idag. Sånt som jag nyss läst kommer som oläst fast ingen har skrivit i tråden

Rita-S
0

Japp, det är rapporterat vidare till grabbarna detta med att trådarna står som olästa hela tiden

Anna-Klara
0

ahh, tack för info Rita, var pa väg att skriva en fraga själv… Tyst

Rita-S
0

:) då hadde du nog hittat min tråd om det  Anna Klara! ;)

miffo
0

hmm, samma problem idag också. Hoppas de hittar problemt och kan fixa till det snart. Lite svårt att veta vilka man läst.

Rita-S
0

Nu ser det ut som det är fixat! :D

miffo
0

Japp, funkar mycket bättre idag :)

Bettan49
0

Skall vi alla uppdatera våra namn igen. Har ju glömt mitt lösen så jag är alltid inloggad. Bekväm nej inte. Men har för mycket annat i huvudet.

Rita är det så att vi skall aktivera oss igen.????Förvånad

Rita-S
0

#15 du behöver inte för att komma åt iFokus. Men du kan behöva aktivisera din egen sida, det är sidan du aktiverar och inte ditt medlemskap. Detta måste du göra om du vill ha en presentation och använda bloggen och fotoalbumet :)

proosit
0

Jag brukar inte vara så korkad, men….var i hela friden ändrar man användarnamnet????

Rita-S
0

#17 det är just under aktiveringen av egna sajten man kan få erbjudande om att byta användarnamn, inte sen

Rita-S
0

Som fler av er kanske redan har sett har grabbarna lagt ut en uppdatering på iFokus nu. Högersidan har dom tagit bort en del text och koordinerat bättre så det skal bli lite färre störande elementer på högersidan!

Rita-S
0

Visste ni att på jättelånga trådar behöver ni inte scrolla hela vägen ned för att hitta "upp till innläggslistan" om ni vill komma till toppen? Ni kan trycka på "Home" tasten på tangentbordet :) Den tar dig hela vägen upp till toppen, även mitt i en 7-mils-tråd!

Många har även kommenterat att länkar oftast öppnas i samma fönster som iFokus när man klickar länkar.
Det kan ni undvika lätt. Håller ni tangenten CTRL inne medan ni klickar på en länk öppnas länken i en ny fane, håller ni Shift tangenten inne så öppnas länken i ett nytt fönster :)

Rita-S
0

Nu kan ni även välga färgtema på eran personliga sajter :)

Klicka på "min personliga sajt" och välg "fler inställningar" så kan ni se "välj tema för din sajt" :)

Ha så kul!

Rita-S
0

Det finns massor med snabb och praktisk information på sidan "tilgjänglighetsinformation" ! Länken hittar ni längst ned på alla sidor eller du kan få den här!