Ni som provat tramadol/tiparol?
Min läkare vill att jag ska ta 3 tiparol om dan mot värken, jag har nu tagit 1 tablett bara. Tidigare har jag bara tagit alvedon trots väldigt svår fibro.
Jag får inga kraftiga biverkningar, men trots att jag bara tar en blir jag förstoppad, äter redan fiberrikt och dricker mkt.
Har ni också råkat ut för det? Kan magen vänja sig efterhand eller är det bara att sluta med den?

Jag äter tramadol, en om dagen och får ta extra vid värre värk. Jag kan inte ta tramadol till natten för då jag inte sova! Har inga problem med magen… men enorma svettningar i nacken och i hårbotten. Det kan komma helt plötsligt som när man står i en kö och när det är ens tur är hela ansiktet täckt i svettpärlor!

I början när Tramadol var nytt för mig blev jag jätteförstoppad - det var jättejobbigt men har inte de besvären så ofta nuförtiden. Jag tar Tramadol med Panodil Forte 1-3 ggr om dagen.
Har aldrig haft problem med Tramadol. Fast den gav mig inte den smärtlindring jag ville ha. Har i flera år ätit starkaste dosen med panodil forte 1 grams. Nu har jag fått morfinplåster istället. Det hjälper faktiskt bättre.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Tack Pisan
då kanske jag kan vänja mig.

Det gäller att få i sig rejält med fibrer, frukt och grönt och grovt bröd, knäckebröd.
inolaxal kan hjälpa att få magen i ballans.
~ mayolica ~

Även vätska är bra för tarmen.