OT: Smal el tjock
Mitt under allt skrivande här så slog det mig en tanke. Jag har under denna perioden som vart med farsan gått ner ca 15 kg, dock utan att banta.
Men jag blir lite sur på folk, som kläcker ur sig saker ang vikten. Jag vet inte hur många ggr jag fått höra. men oj va smal du blivit, sen när dom får veta varför så skäms dom rejält. Visst dom kan inte veta om varför jag gått ner i vikt det kan finnas tusen anledningar till det.
Men e det nån som gått upp i vikt, då e det ingen som säger något utan ger fula ögonkast. Sen finns det dom som enkelt säger har du sett hur den människan ser ut, va tjock hon/han e. Men va fan vet om om anledningen, där finns oxå tusentals orsaker till varför.
Zimba e på hugget nu.
Zimba medarbetare på fibro.
//Baloo forever

ack så sant.. Det finns ju så många anledningar till att man ser ut som man gör. den smala människan är "ideal" - ideal för vaddå? "Den sunda, friska människan" säger människor. Tjena.. jag är inte överviktig men jag känner mig fan inte frisk för det. Ahh o jag stör mig ocskå något så väldigt på folk som ger 'onda ögat' till människor som är överviktiga utan att veta om de kanske går på medicin som gör att de svullnar upp eller liknande.. 

Håller med. Jag har alltid vart smal, men för ca 5 årsen börja jag tröstäta pga av ett dödsfall o gick upp massor. Då blev jag sååå sur på dom som gav mig pikar att jag skaffade en tröja där det stod
" JAG E INTE ÖVERVIKTIG, JAG E SKITVIKTIG "
Då blev det tyst.
//Baloo forever
kan bara skriva under här, jag börjar nästan gråta av ilska när jag tänker på hur många där ute som lider enbart pga folks jä*la fö*ba**ade fördommar och benpipor till ideal 

fast så har vi ju de som är väldigt väldigt smala och som får 'onda ögat' för att folk tror att de har anorexia..
varför kan man inte få vara i den storleken man vill - huvudsaken man mår bra själv eller?
Men samtidig slår tanken mig.. vad vill vi ha? En värld som sluter ögonen för dom som behöver hjälp eller en värld som "lägger sig i" folks vikt? Jag vill ha mitti mellan faktisk, i min egen lilla drömvärld så bryr sig folk inte om vikten i negativt henseende utan dom oroaar sig för hur folk MÅR. Fast.. eufori, jag vet, jag får lägga av med rum och cola kanske…. >_<
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Bra fråga. Jag ser bara en tjej som e 9 år o tycker att hon e tjock, samt extremt modemedveten, jag håller på att flyga i taket ang detta. Har försökt att förklara att afficher o bilder i tidningar e fejk, att modellerna inte alls e så perfekta i verkligheten. Har lyckats stoppa denna tjej från att banta o nu mår hon bra igen, men det e 1 unge.
ÅH jävlar va jag blir arg, dom blir så matade med idealet i allt, tv, spel, tidningar etc etc etc etc etc
Snälla alla människor som INTE tycker som vi, låt oss vara som vi e, det e väl ändå insidan som räknas,eller hur. ÅH så säger vi JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA. Kolla er själva i spegeln o se om ni e så perfekta som ni tror, vi kan nog hitta fel på er oxå.
Nu får säkert Zimba skit för detta, men inte bryr jag ett dugg.
//Baloo forever

Jag vill också ha den världen Rita, att människan i sig är viktigare än ytan. jag gillar inte den stressiga världen nu för tiden där allt kretsar kring vilka prylar man har runt sig, hur många bilar man har på garageinfarten framför sitt stora nya hus. Nä, sätt människovärdet först..

Har även en väldigt nära vän som har både anorexi o bullemi sen han var 16 år o nu e 30. Att genomlida det e ingen lek som jag inte önskar någon.
Men önskan om en perfekt värld blir nog tyvärr just blott en önskan.
//Baloo forever
Eller jag kan bli den där diktatoren jag har funderat att bli och fixa det.
jag vill ha acceptans. Punkt. 

Rita: Det e nog på tiden att du blir det, för det har du snakket om i över 1 års tid. Go girl go o skål på dig.
//Baloo forever

bra punkt Tassy..
sluta fundera Rita - gör det the nike way - just do it 

Rita har nog somnat, eller va tror ni????? fniss
//Baloo forever

..eller också håller hon på att försöka styra upp världen där utanför *sjunger stålmannens ledmotiv*

asg, jag ser henne framför mig, där hon står med sin rom o cola o göra världen bättre.
//Baloo forever
Rita grejade med sin blogg bara :D

Awwwwww styra upp världen eller styra upp bloggen - same same but different 
#17 jag börjar med bloggen :D

Du menade inte groggen, asg
//Baloo forever
Nej inga grogg bara blogg :D

Hm, jag tror vad jag vill om det, vännen.
Nu får du hålla på med vad du vill i lugn o ro. för nu ska detta morrande o rytande lejon nana.
//Baloo forever