Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 975 ggr
Rita-S
0

OT God morgon 10 oktober

Åååååååååååå ajajajajajajjjjj Skrikandes

Hvilken perfekt start på dagen.. nej?
Mens och mensvärk, och magen går ur led med diarre och kramper. Mutter. Jag har Imodium plus hemma nu så jag har tagit det, hoppas det lugnar magn iaf..

Så väntar jag och ser om mensvärken kommer under kontroll av det.. suuuuck

Detta blir ingen trevlig hälg Foten i munnen

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Bigblomman
0

Lider med dig, Rita!
Jag får så jäkla ont i hela kroppen när jag har mens! Jag går upp i vikt och får mer vätska i kroppen som trycker på trots vätskedrivande tabletter, det vill det inte ge sig.

Jag ska ta mig i kragen och gå ut på en stavgångspromenad. Det kommer att bli lite svårare nu när jag sagt upp min dagishund, att komma ut som jag gjort i stort sett varje dag under 4 månaders tid.

Hoppas ni andra har bättre väder än här, en ruggig dimmig morgon…

Regnet hänger i luften trots löfte om uppehållsväder.

Zimba
0

Morron. Här e en till som gnäller. Jag har sån värk o e så stel att jag tror att varje ben i kroppen ska gå av, samt att det känns som jag blivit överkörd av 5 milj ångvältar, sova e inte att tänka på. Det e rygg o nacke som e allra värst, länge sen jag kände sån fysisk smärta. Det går knappt att andas utan att att det hugger o värker, samt ännu en natt med frossa, fattar inte detta. Frossan kommer aldrig på dagen utan efter jag legat en stund.

E det nån som har en bra förklaring???

Zimba har en gnälldag

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever

tuska
0

Jag tror att du sitter inne med förklaringen.

Sorgen smärtan.. sen när man försöker att slappna av så kommer frossan muskelskakningarna.  Så tror jag att det är. 

Extra påslag av värk gör ju oxå att man frossar.

Allt blir en jädrans ond cirkel,

När min systers flicka körde ihjäl sej å lämnade en 4 årig flicka efter sej  frossade jag i tre månader så jag tror att det har med sorg att göra,  rädsla å oro.  jag blev tvungen att få stesolid utskrivet för att fixa allt

linasvovvar
0

Godmorgon !

Ska jag också gnälla lite ?? ONT ONT ONT ! Har så grymt ont i fot och knälederna kan knappt gå, vaggar fram som en pingvin !

Mackan är hemma från skolan idag, deras skola har blivit hotad att dom ska utföra samma som hände i finland för ett par veckor sedan. SÅ jag valde att hålla Mackan hemma !

http://sydsvenskan.se/skane/article377383/Odsligt-pa-Horbyskola-efter-hot.html

[Tassy]
0

MORR GNÄLL VRÅÅÅL Skrikandes

linasvovvar
0

Känns som om alla verkar ha en toppenmorgon !

Rita-S
0

#6 men dagen blev väl lite bättre efter posten kom?

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur

linasvovvar
0

#7 Ja absolut din lilla goding =0) Kvällen är räddad =0)

Rita-S
0

\o/

dreamiz
0

Gokväll! Ska strax ta ut hundarna o sen isäng. Är så himla trött - som vanligt, men nu även som gelé ikroppen. Usch ja.

Har varit utlånad i 6 veckor på jobbet o ska va där i 3 veckor till. Jag sa själv ja till det då jag trivs bra där. Omväxlingen är positiv o jag trivs med folket.

Har varit mycket problem o jobbigheter här hemma men jag hoppas att det vänder nu. Många fyrfotingar som dött, både unga o gamla, många marsvinsbebisar som dött. Problem med ena hunden. Idag dog min gamla pygmémus, men det var dags om man säger så, han var riktigt gammal. Men tomt är det…

Men jag hoppas det vänder nu. För tillfället verkar alla djur må bra. Jag har en råttkull på en vecka. 15 föddes o 14 är fortfarande kvar. Båda föräldrarna är nakna så jag hoppas alla bebisar blir nakna. (Där får de skit om säger att nakenråttor inte kan dia o att de får så små kullar o ungarna ofta dör o att de är så sjuka osv…) De 14 som är kvar är det prima liv i o de växer så det knakar.

För 3 veckor sedan föddes här två marsvinskullar, full fart på dom! De kan alltid locka till skratt.

Nä, hundarna o sängen var det… gäsp…