Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 1018 ggr
Kia
0

Nyfiken

Hej, kan säkert hitta det någonstans men tänker att jag frågar experter som er istället :)

Berätta för mig vad fibromyalgi är för något, var i kroppen? Hur känns det?

tack för er hjälp

Mvh Kia

Rita-S
0

Snabbt forklarat för min del, är det som att ha svår influensa med muskel och ledvärk i största delen av kroppen, värk i ögonen, feberkänsla fast utan att HA feber, kraftlösheten som från feber, frossa och hetetokter som från feber.
På toppen tillägger man trötthet och utmattning, aldrig få sova gott, aldri få vila och slapna av, och punktvis ökad värk som flyttar sig runt. Rygg och höfter är värst.
Sen på toppen av det, som om det över inte räckte, får man ett kronisk dårligt samvit över att det går ut över sexliv, förhållande och sociala liv, att vänner vänder ryggen till eller inte förstår, att man aldrig riktig kan lova att "visst hänger jag med" på invitationer och alla dom begränsningar man får i vardagen av sådan värk.

Du kan även läsa "Mitt namn är fibromyalgi" och se om det med ger bra svar där med :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

anki1
0

Ha ont överallt, smärta som flyttar runt ständigt jättetrött, sover mycket illa. koncentrationssvårigheter. som att vara febrig, som att kastas runt på ett stormigt hav i en lite eka. magproblem, synproblem, alla signalsystem står och blinkar. Ja allt det här och lite till på samma gång.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Zimba
0

Det finns en massa bra länkar på denna sidan där du kan få massor av info. Sen ett annat bra tips e att läsa det som Robert Ohlin skrivit, enkelt o lättbegripligt, inte en massa märkliga ord som man inte fattar.

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever