Ung och sjukersättning
Jag är 33 år och fick tillfällig sjukersättning på 18mån. Detta har varit på tal förut, men de tycker att jag är för ung. Visst sa jag men när det inte funkar att jobba. Jag har prövat tre gånger. Har även varit på doctorn och company för ca tre år sedan för utredning. De sa att jag skulle vara helt bra om ett år…..jo hejsan, det har gått fler år. Jag är ännu inte bra.
Jag vill inte gå hemma resten av mitt liv.
Finns det fler unga med sjukersättning????
Mvh Angelica
voff på er värd för jack russell terrier
Ung är jag, men någon ersättning kan jag känna mig blåst på, just för att jag är för ung
jag är bara 20.
# 1 Suck.. Hur kan läkare säga att man är frisk inom ett år? Kan de se in i framtiden? Tycker det är fult av läkarna att påstå sånt de inte kan veta.
Jag fyllde 30 år i slutet av augusti och fick då (efter flera års aktivitetsersättning) tillsvidare sjukersättning 100% så ja, det finns fler unga med sjukersättning.
Det tråkiga med det är att FK bryr sig inte längre med ev rehabinsatser. Det bra är att nu slipper jag ha ångest över hur det blir ekonomiskt samt jag kan sluta kämpa med att övertyga myndiheten om att jag faktiskt är sjuk.
Jag har tagit kontakt med komunen och går på en dagligverksamhet för psykiskt funktionshindrade. Jag har ångest och lite social fobi så jag kan vara där. Känns lite konstigt för jag har jobbat inom daglig verksamhet innan jag blev sjuk.
Iaf så går jag en målarkurs där och på ett annat ställe som heter Aktiviteteshuset kommer jag antagligen att få börja med silversmide och glasfusing.
Jag går även på varmvattensgymnastik med fibromyalgiföreningen och de har fler aktiviteter i veckan även om jag inte går på dem just nu.
Tycker du ska kolla upp vad som finns på din ort för inte mår vi bättre av att sitta hemma 24/7.
Sara