Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikett: prathörnan
Läst 1962 ggr
Rita-S
0

OT God morgon 3 oktober

Ja, fredag, sista arbetsdag innan hälgen. Kommer va skit trött när jag kommer hem. Blirså otrolig trött av detta regnet. Somnade innan 9 i går kväll och sov som i koma hela natten. Inte känner jag mig utsövd ändå >.<

Skal bort och hämta bildelar i eftermiddag, och på söndag skal vi få bytt packningar på bromsgrejer på bilen, och sen är det nog bra! :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida. 

Zimba
0

Morron på er. Har knappt sovit alls, o det lilla som blivit har jag mest vänt o vridit mig o kollat klockan. Ja några av er vet ju varför.

Men jag hoppas att ni får en bra Fredag.

Kan ju berätta att här e det full fart på småtrollen som leker en fantastisk rolig lek med en pappkasse o har hur mycke energi som helst. 2 % av den energin hade räckt för mig att få.

Zimba säger gäääääääsp

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever

Tatsja
0

Godmorgon. Hoppas ni får en trevlig helg. Jag ska bara ta det lugnt och vila. Fått någon bakterie-infektion med lunginflammation. Som vanligt. Var hos läkare igår och febern var då 40.1. Tur jag har hjälp här hemma, annars hade jag blivit inlagd. Sonen fick order av läkaren att kolla min andning ordentligt. Jag är ju astmatiker också. Vid minsta problem, ambulans. Så det känns lite tryggare för mig.

Kramiz och sov gott Zimba

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Pisan
0

Önskar er en go fredag och en lika go weekend! Just nu får jag kaklat i mitt kök, tidigare i veckan fick jag nya köksluckor - göööörfint!

Kram till allihopa!

Pisan Glad

Tatsja
0

#3 Alltid roligt med nytt hemma. Synd vi har så snål hyresvärd. Här är allt som det såg ut när det byggdes runt 50-talet. Även färgen på luckorna. Trist.

Väl mött, Tatsja

mongu
0

Ja här har det väl gott i sin vanliga lunk.

Har fått ringa ortopedmott. o be om en kopia på ett intyg om att jag har en knäprotes.

Det jag har här hemma har fått fötter. Har letat överallt o blir snart galen. Men pappret det är borta. Senast jag hade det var för drygt ett år sen när vi var ute o reste. Tänkte det kunde va bra o ha nu när jag ska åka till Teneriffa.

Som tur var så skrattade den jag pratade med glatt o det var inga problem att få en kopia.

Men jag blir trött på mig själv.

Sen har Sune fått sin medicin. Katten alltså, han ska ju ha penicillin i sju dagar morgon o kväll. Men han svalde snällt.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Tatsja
0

# 5 Funkar din bra? Hur länge sedan du opererade in den? Är det titan?

Väl mött, Tatsja

Misimurf
0

God kväll, inte långt kvar av den här dagen så jag får väl skynda mig att skriva :)

Idag har jag varit hos sjukgymnasten. Jag hade bokat tid för att jag haft så ont i övre delen av ryggen en längre tid men den värken har blivit bättre och istället har jag värk i nedre delen av ryggen. Det hugger som knivar när jag rör mig, höfterna är helt kassa och jag kan knappt gå. När jag är stilla så molvärker det och det är jobbigt att sitta.

Sjukgymnasten undersökte mig och konstaterade att värken förmodligen beror på inflammationer i alla muskelfästen runt bäckenet. Hon klämde på alla fästen och det gjorde så jävla ont. Hon tyckte att jag skulle ta något antiinflammatoriskt i nån vecka för att se om det blir bättre. Hon tyckte även att jag kunde ta någon tradolan iom att det dämpar smärtan och då blir det lättare att röra på sig. Det är viktigt att jag inte blir helt stilla sittande men jag får inte överanstränga mig heller.

Tatsja- krya på dig kramar från mig

Pisan- kul att få renoverat hemma, speciellt om man slipper göra allt jobbet själv

Sov gott alla vänner

Tatsja
0

Tack minismurf. Varje gång jag ser att ditt namn står, så tänker jag på mina barn när de var små. Mitt lilla dagbarn Theresé älskade smurfar och saft. Hon gick jämnt och sjöng taft, taft, hallontaft, bätta taft vi alltid ha. Det är nästan 30 år sedan, men än idag så ler jag när jag hör det.

Väl mött, Tatsja

mongu
0

#6 Nej tyvärr så har jag mer ont än innan op. Jag har en halv knäprotes som op. in för sex år sen. I o för sig hade jag ont. jätteont innan med men det är värre nu. Det är detta som är orsaken till min fibro att jag gått länge med värk så nu har det blivit mer.

Tänk att man alltid ska va glad. För det är ju inte många som inte op. blir bra för. Det sa i alla fall läkaren som gjorde op.

Det är titan.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Tatsja
0

#9 Min funkar inte heller. Rätt som det är så viker sig knäet. Inflammerat är det också. Gjorde operationen 2004. Jag har också titan. ibland känns det väldigt tungt i benet. Ont gör det också.

Vi får se vad min nya läkare säger. Han ska undersöka mitt knä

Väl mött, Tatsja

mongu
0

#10 Jag blev op. i Stockholm pga att jag inte kom intill i min egen region. Var blev du op.?

Ha en bra dag! Mongu.

Tatsja
0

#11 i Arvika. Bra ortopeder. Synd bara att det inte fungerar riktigt som jag och de vill. Men troligen har något hänt när jag ramlat och var med om en trafikolycka igen. Min misstanke i alla fall

Väl mött, Tatsja