Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 1265 ggr
Zimba
0

OT: Märkligt väder

Nu ikväll har det vart ett mycket märkligt väder här, det började med att det blixtrade i ca 1½ timme, ett ljusspel så vackert, sen mullrade det, sen small det så vi stutsade högt, så vi trodde att både fönstren o husen skulle gå sönder. Mitt i allt detta så börja det regna nåt så otroligt o plötsligt va marken vit av hagel. Det var glashalt att gå o bilarna slirade sig fram. Givetvis va jag o vovven ute o blev genom dränkta, men det va rätt mysigt ändå.

E det bara i Götet som detta märkliga väder varit????

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever

Anna-Klara
0

Här i Östergötland har det varit lugnt ikväll ..

Zimba
0

HM; ska nog se till att det kommer till dig oxå, nån rättvisa får det va Tyst

//Baloo forever

Anna-Klara
0

ah fi fan *asg* Bring it onn!

[mia-38]
0

Här i Nybro var det lungt…..

Rita-S
0

har bara pissregnat i 2 dagar här i Delsbo.. :/

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Tatsja
0

Vill inte ha blixt och dunder. Livrädd. De säger att blixten inte träffar någon två gånger. Fel. Fel, fel. jag har det. Skriker och är helt hysterisk.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

lightseeker
0

Hej! Zimba, jag bor ju också i götet och känner igen beskrivningen av gårdagens väder.
Min yngsta dotter (12 år), som har misstänkt inbillnings-sjuka-leder, kom inte ur sängen på hela dagen igår, pga. smärta i fötter och rygg.

Så därför undrar jag: hade du ökad smärta/värk i lederna, under gårdagen, det skulle i sådana fall kunna förklara hennes tydliga försämring, under gårdagen.

Pisan
0

Jag bor också i Göteborgsområdet, i Landvetter. Jag gick här igår kväll och undrade varför det lyfte så himla många flygplan under kvällen - det dånade hela tiden. Så tittade jag ut genom fönstret och såg blixten - då fattade jag…. det var inga flygplan :-)

Anna-Klara
0

ok ok vi fick lite åska idag.. men bara lite muller - ingen blixt. Inte så mycket regn heller faktiskt.

#7, utan att vara Zimba och bara kunna svara för mig själv. Under sådana omständigheter som det verkar varit i Göteborg igår så är det säkert så att din dotter kan ha känt av vädret.

Jag vet att jag känner av såna kraftiga väderyttringar och jag tror många håller med mig..

#8. hehe Pisan..

lightseeker
0

#9, tack, anna-klara för svaret, det är så tröstlöst att aldrig kunna få några diagnoser.

Jag gick in i en utmattnings-deprission, när läkarna misstrodde både mig och lilltjejen, nu i flera års tid.

Jag skall till Gottfriesmottagningen, för andra gången, om 9 dagar, då får vi se om jag passar bättre in denna gången.

Men lill-tjejen tvingade dom att gå till psykolog i 5 månader, innan mitt bråk resulterade i att dom kallade in en ortoped, som konstaterade att det kan bli tal om operation, av BÄGGE fötterna.
Det var efter det som jag kollapsade total och vem stöttar då? ingen, absolut ingenting som har med vården att göra i varje fall.

Zimba
0

lightseeker; Jag kan inte riktigt svara på det för jag e mitt uppe i ett privat helvete, så jag hinner inte att känna efter hur det e med fibron, fast jag har just nu jävligt ont i ryggen, men det beror på att jag sovit i en för hård säng som inte e min.

//Baloo forever

lightseeker
0

#11, aj aj aj, zimba, det där lät inget vidare…vet hur det är med att ha ont i ryggen, ett privat helvete är ingen hit det heller,

har själv gått igenom det senast i november, när farsan till mina barn for utomlands för att skaffa sig en riktig kvinna, inte en sådan oduglig som mig, som bara är sjuk jämt.

TIll på köpet behövde han ju värme, men glömde av lilltjejen som lider i sviterna efter vasulär reumatism, suck, en del har det bra, som har råd att ta hand om sig.

Jag skulle inte ens ha råd med att åka om jag blev erbjuden att följa med på en dylik resa…..men det skall vi kanske inte ta här och nu.