Hemsk läkare
Förra veckan var jag hos VC för att träffa min nya läkare. Gud va jag blev illa behandlad. Han sa det inte rakt ut men han kallade mig en lögnare och när jag bad honom förnya mina recept så vägrade han det för att jag låg i riskzoner för att bli beroende.
Jag va så ledsen när jag gick därifrån och kände mig sparkad på. Han har självklart tillgång till mina journaler och röntkenplåtar med synliga skaor.
Får man behandla någon så
NEJ! Det tycker jag värkligen inte! Jag skulle lämnat klagomål på honom till en överläklare och genast begjärt en ny läkare som behandlar en pasient som det en är, en pasient!
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Nej det får man INTE!!!!!!!!
Det är bedrövligt. Det jag tycker du ska göra om du orkar är att prata med chefen på den VC.
Om du inte får gehör där så kan du gå via patientnämnden o få hjälp av dom.
Fast man ska orka med. Det låter så enkelt o ge det rådet. Men tyvärr så är det du själv som måste göra det.
Hoppas du orkar för så ska ingen behöva bli behandlad.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Håller med ovanstående! Prata med vårdcentralchefen. Så där får man ju inte behandla folk. Usch! Jag blir arg 
nej fy bubblan, det där ska han inte få komma undan med! Stå på dig, låt ingen annan göra det!
kram!
Ger mig bara vatten på kvarnen att alla läkare på VC är inkompetenta och livrädda för att göra bort sig om dom skriver ut remisser…
Hoppas du orkar bråka…kram
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Fan, att det ska finnas rötägg i denna yrkeskår också. Jag har tyvärr träffat på en del under mina år som sjuk och även när jag arbetat som undersköterska. Ibland undrar jag hur en del verkligen har fått sin behörighet eftersom de inte har någon som helst empati för sina patienter. Men det finns undantag och har man tur så finns det läkare som är helt underbara. Jag har haft turen att få en sådan!
Anmäl denna idiot till läkare till patient och ansvars nämnden i ditt landsting om du orkar och byt till en annan läkare genast!
Många kramar!
Tyvärr finns det sådana läkare. Har själv träffat många under alla åren som handikappad. Men anmäl honom. Så får man inte behandla en som kommer till en. Stå på dig.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Blir inte jag nöjd med mitt läkarbesök, går jag till flickorna på motagningen berättar att jag ska ha en ny tid hos en läkare där kemin stämmer och sen ska jag ha pengarna tillbaka för besöket som blev skit.
jag har blivit tuffare med åren, att inte skriva ut medeciner man står på måste han föreslå allternativ och nertrappning av det gammla preparatet som skulle vara så farligt för dej då.
jag har varit med om att trappa ner tabl. Citodon 8/dygn Det tog 7 månader, fick även då blodtrycksänkande medeciner under tiden så inte kroppen skulle bli stressad av avgiftningen.
Låt aldrig en läkare behandla dej illa… det finns riktiga skitstövlar som tror dom kan sätta sej på de som mår dåligt.

Tack ni alla, men hur går man vidare och anmäler ? Jag vill aldrig mer träffa honom och jag vill ju självklart inte att någon annan ska råka ut för honom.
Ringde till en läkare idag som verkade jättegullig, hon va så klart fullbokad. Men lyckads klämma in mig i slutet av månaden.SÅ gulligt, hoppas detta blir bra nu !

Ring patient och ansvarnämnden i ditt län. Numret till dem ska stå i din landstingskatalog, om inte ring nummerupplysningen. De vill ha din historia skriftligen, vilken de sänder kopior till cheföverläkaren och till den läkare du har haft. De kommer att få besvara varför du fått detta otrevliga bemötande, vilket sänds till dig genom patient och ansvarsnämnden.
När du ringer till din VC så säg till på en gång att du inte vill ha denna läkare och tala om varför, de kommer att erbjuda dig en annan på en gång.
Som du kanske förstår har även jag varit utsatt för en idiot till läkare en gång! Jag tycker så synd om dig att även du hade en sådan otur att träffa en likadan.
I varje landsting finns en patientombudsman kolla i din telefonkatalog H..n ska hjälpa dej med en anmälan.
Själv har jag nyss anmält en läkare för felbehandling och väntar nu ersättning för felbehandlingen med ett handikapp som följd

ELLER….så kan man googla på regionens hus, därifrån väljer du vilket landsting/stad som du bor i.
Dom har som uppgift att hjälpa till med information om tex. hur sjukvården fungerar, samt ger stöd och handledning om man vill anmäla tex. ett felaktigt bemötande.
Dom är jättegulliga, så var inte rädd att ringa dit.
har råkat ut för flera olika läkare som har betett sej kränkande och borde ha anmälts, men jag vågade inte säga så mycket när jag var yngre.
nu säger jag till om jag inte känner mej behandlad på rätt sätt.
jag tror att dom flesta med fibromyalgi har kännt sej kränkta eller blivit dåligt bemötta i sjukvården någon gång.
nästan varje gång vill dom pracka på mej mediciner som jag inte tål.
~ mayolica ~
Jag råkade ut för en kvinnlig stafettläkare som började med orden. Jag tycker du är äckligt fet. Cirka 20 kilos övervikt. Men så får man inte säga. Tog en vecka, sen fanns hon inte där längre och jag har nu en bra läkare. Lovar jag läste lusen av henne.
Väl mött, Tatsja

Näe, så FÅR man ju bara inte säga, "du är äckligt fet". Fy f-n alltså! Hon skulle ju anmälas. Jag hade blivit alldeles förtvivlad om en läkare sade så till mig.
#15 Det var det jag gjorde, därför är hon inte kvar.
Väl mött, Tatsja