Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 961 ggr
Zimba
0

OT: God Morgon 2 Okt - 08

Sovit gott???? Hoppas gör jag iaf. Å självklart önskar jag att ni alla får en bra dag.

Själv hoppas jag på att få sova många timmar, men som sagt hoppas kan man ju alltid.

Zimba eran egna nattuggla.

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever

Bigblomman
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon!

Det är två sötisar som håller på att busar med varandra nu på morgonen. Snart kommer även Nässla, min dagis hund. Izabella spottar och fräser men annars går det bara bättre och bättre mellan dem också! Iza är ingen raskatt utan en vanlig huskatt hon har dock raskatts gener i sig. Hennes mamma är en gråblå huskatt och hennes pappa en birma!

Jag har slutat med Cipralex efter en nedtrappning under 3 veckor på inrådan av min husläkare naturligtvis. Jag känner mig lite mer melankolisk men det går väl över hoppas jag.

Jag har börjat på Överviktsenheten här i Uppsala, träffar psykolog för min ätstörning - hetsätning. Har skickat efter en bok "Att övervinna hetsätning" som är som skall diskuteras vid varje möte med psykologen. Efter de 16 veckor som denna kognitiva beteendeterapi behandlingen tar skall jag bli erbjuden att komma med i deras ordinarie program.

Tatsja
0

Godmorgon. Regnet har nu stannat upp lite. Hoppas det inte börjar när jag ska ut med vovven. Nu har jag i tre dagar haft febertoppar på nästan 40 grader. Hostar och snörvlar. Svårt att andas. Bara jag försöker böja mig ner, så blir astman värre. Ska ringa min läkare idag. Vet ju att ena lungan inte var riktigt okey när jag gjorde sista röntgen. Troligen på grund av gallstensinflammation, men den hämmar min andning.

Blir väl som vanligt. Lunginflammation. Bara jag slipper ligga inlagd denna gång. Tvättdag här också. Tack och lov har jag ett litet trolleri hemma. Ställer min korg ovanför trappan och på kvällen står den med rena kläder inne i mitt sovrum. Bra trollat, eller hur?

Ha en bra dag oavsett väder och glöm inte synas med reflex

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Bigblomman
0

#2 Jag vill också ha den trollformeln! Jag har en jättehög med tvätt i badrummet!

Hoppas att du får hjälp, så där kan du ju inte ha det. Du ska ju egentligen inte ut gå med vovven utan vara stilla i sängen med så hög feber!

Tatsja
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#3 Lätt att trolla. Sonen bor på nedre vångingen och tvättstugan är i samma länga. Han sköter alltid tvätten. Har inte på tre år varit där ens.

ibland kommer andra sonen hit och hjälper. Men jag är envis. Fast det går sakta ute. Har ju en mellanstor hund också.

Tatsja är mattes gull.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Bigblomman
0

Vilken sötis du har, är det en bordercollie?

Var får man tag på så snälla barn? Kan man köpa dem på Ica för i sådana fall byter jag gärna ut min dotter!