Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etiketterhälsavälvaro
Läst 1579 ggr
Mysan59
0

Diskbråck eller VAD kan det vara?!

Har nu i ca 1-1½ veckas tid haft sååå ont på en punkt i ryggen, mellan kotorna känns det som.

Sitter i mitten eller strax nedanför mitten och det gör ont! Mera ont när jag vrider mig lite åt vänster eller står länge. Fast det börjar göra lika ont när jag sitter, känner jag nu.

Ont i ryggen har jag haft rätt länge annars, så där vag allmän värk och även ibland på sidorna av kotorna. Ibland på höger sida ibland vänster.

Men det här känns som om kotorna ligger på varann eller nåt.

Jo, jag vet att inte ni kan veta vad det är, jag SKA ringa doktorn, men ville skriva av mig bara Flört

Zimba
0

Ledsen har inga tips att komma med, men visst e det skönt att kunna få gnälla av sig här där vi finns o lyssnar, eller hur.

Hoppas verkligen du får tag i en läkare som kan komma på vad det e.

Styrke o krya på dig kramar.

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever

Rita-S
0

det kan nog va diskbrock eller ryggskott vet jag, men som du själv säger.. ring läkare :) Krya på dig iaf!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Tatsja
0

Det låter som diskbrock. Ta kontakt med läkare och begär magnetröntgen. Har själv gått och klagat över ryggont i ungefär 12 år. Fick äntligen en läkare att kolla på det i år. Jag kan inte ens dammsuga hallen utan att det känns som om ryggen går av.

Fick göra en magnetröntgen och det visade sig att jag har 4 diskbrock, 2 trasiga kotor och en cysta precis där ischiasnerver går ut på vänster sida. Tack och lov att jag äntligen fick svart på vitt att jag inte var inbillningssjuk i ryggen.

Så mitt råd är att stå på dig. Magnetröntgen direkt.

Kramiz

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

tuska
0

Att ha problem med ryggen må gudarna veta hur det känns.

Har man "tur" kan det vara en inflammation i ett muskelfäste . Din beskrivning tycker jag låter så. Ett diskbrock gör ont i så stort område i ryggen så man inte riktigt kan  peka ut vart det onda sitter, det sitter inte bara på en fläck i ryggen. 

Så har jag upplevt mina ryggproblem. Ofta vid ett diskbrock blir ryggen efter en tid lite mindre grinig å en helvetes sprängvärk kvarstår i ett ben.

Mysan59
0

Tack för era svar och även stöd. Ja antingen är det väl diskbråck eller så är det inflammation.

Ska ringa doktorn snart… Gillar inte att ringa dit Rynkar på näsan

mongu
0

Har du nån sjukg. så kan du prata med den o fråga. Dom är duktiga på ryggar.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Mysan59
0

Nä jag har ingen, bor så långt bort, mitt i skogen… Flört

Men får väl ta och kolla upp det ändå, kan ju finnas nån i närheten där jag jobbar.

[Tassy]
0

ja det låter som diskbråck, eller inflammationer och rejäla låsningar.

Håller tummarna för att värken ska gå att få bort snart

kram

Mysan59
0

Tack snälla Tassy för dina tummar Flört

[SvenA]
0

Om värken strålar ner i benen kan det även vara Spinal stenos vilket betyder att nervrötterna ligger för trångt

i spinalutgångarma

Pisan
0

Låter jobbigt. Hoppas det ordnar sig. Håller också tummarna för dig!! Kram!

Mysan59
0

#10: spinal stenos, det ordet känner jag igen! Men om det har stått i mina papper eller nån annan stans vet jag inte …Förvånad

Försökte ringa en läkare som jag har hört ska vara bra när det gäller värk, men telnr var fel, tror jag. Inget svar eller telefonsvarare och jag som är så dålig på att ringa! Gillar inte det!

Grrrr, MÅSTE ju ta mig i kragen! Oskyldig

Tack för alla svar, ni är så gulliga Flört

Tatsja
0

sök numret på eniro.

Väl mött, Tatsja

Mysan59
0

Eniro var det ja… Sen ska jag ta mig för att ringa också! Förstår inte att det ska vara så svårt att lyfta på luren…Obestämd

Tatsja
0

#14 Kan förstå dig. Jag får alltid ringa och skriva för mina bekanta. Bara för att jag har arbetat som telefonist. Har talets gåva påstår de. Men snäll som jag är, så ringer jag och även skriver om det är det som behövs.

Sen får jag lov att hjälpa mig själv. Ingen som gör det åt mig. Suck.

Sänder massa kramar som stöd. Tänk inte på rädsla utan klä av människan i tankarna. Då går det bättre. Speciellt om det är hemska underkläder, ölmage och så vidare.

th_rosesmile

Väl mött, Tatsja