OT: Så lätt men så jobbigt.
Blir så trött på mig själv över att vissa saker som ska göra ska ta så lång tid o att man tycker att man hn börda att bära som väger tusentals ton.
ex. Jag har väntat in i det sista med att förnya recepten, fylla i en massa papper o skicka i dom. Idag har jag gjort allt det o nu e mina axlar fria från den bördan, somna som en stock o sov i 3 timmar efteråt. Blir så arg på mig själv när det e så lätt men sååå jobbigt att få tummen ur…….
Nån mer som håller på så här
Zimba blir arg på Zimba
Zimba medarbetare på fibro.
//Baloo forever
yes, here i am
(= ja, här är jag)

Jag lider också av det syndromet…
Känner allt för väl igen det ja. Inget kul när trötthet och olust sköljer över en.

Manda29: Nja I mitt fall så e det ren lathet, å jag l+är mig inte ett skit av det heller 
Men det e skönt att veta att man inte e ensam.
//Baloo forever
Ibland är det så att bara för att det gör ont i kroppen, då blundar man för saker som behöver göras. Orken tryter. Det bara är så. Känner igen mig själv.
Kramiz. Du är inte ensam
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Jag känner igen det alltför väl. Kan inte säga att det beror på värken, det är bara någon slags lathet. För när det väl är gjort så känner jag mig så nöjd och tänker att nästa gång då banne mig,,, väntar fortfarande på nästa gång 
Kommer orken, så sätt dig i hörnan och vänta på att den ska gå över. 
Ibland vill man inte bara tänka på vad som behövs göras. Men i slutändan får vi ju lida för det. Tyvärr.
Kramar Zimba lite extra men löst så du inte får ont
Väl mött, Tatsja
Är nog likadant här med. Visst är man lat också.
#7 Haha håller med. Brukar skämta om att: Skulle jag få arbetslust så väntar jag till anfallet går över
.
Men som sagt: Det blir ju inte lättare för man skjuter allt framför sig. 

Åh så skönt att veta att jag inte e ensam.
Zimba e världsbäst på att säga, jag tar det imorgon. Sen går dagar, veckor o sen får jag total panik, hjärtinfarkt o magsår etc, för att det inte e gjort. Efteråt så blir jag så sur på mig själv över hur snabbt o lätt det gick. Åh denna TUMME.
Det e likadant med städningen, efter varje gång jag fått det fint, så bestämmer jag mig för att hålla efter så det inte blir lika jobbigt nästa gång, funkar det tror ni??? Nix, jag blir så trött på mig själv. Jag blir så stolt över mig själv när det e fint o rent hemma, det e en underbar känsla. Sen kan jag göra vad sjutton jag vill o bara va. Åh jag njuter dan efter att vakna till ett rent hem, man blir inte klokare med åren, inte Zimba iaf 
Jo det där med att lägga sig o vänta tills anfallet går över, e inga problem.
Hemhjälp kanske skulle va bra
Kram försiktigt tebax.
//Baloo forever
Samma här.. Har en skadeanmälning liggande i skåpet som väntas på att fyllas i, sen ska det fyllas i papper till CSN m.m.
Idag är det en vecka sedan jag städade och det såg för bedrövligt ut (jag har 5 illrar som är mästare på att dra runt damm, toastö, mat osv.). Så nu är jag totalt helt slut i både kropp och huvud av att städat hela lägenheten.
Varför tar jag inte lite varje dag i stället?!
Sara
Jaa då! Känner så väl igen mig!

Zimba: man kanske skulle införa så att du blev tvungen att ha fingergrodan i en vecka varje gång du fastnat med tummer du-vet-var 

Tassy: Hm, ledsen att behöva offentlig göra detta, men du e inte riktigt rätt person att ens kommentera detta, asg. Med tanke på hur vidrigt dålig du e på ex att svara på mail o hur mycket annat du glömmer. Kom ihåg att du bott hos mig, fniss. Du kan inte bara skylla på att du e glömsk
Jag kan fixa en ny Snyggve till dig om du inte e snäll 
//Baloo forever
***** jag glömde, jag ska svara på mailet nu genast, jag looovar 
Zimba: du har mail 

Jag håller nog inte med om att man är lat!, det är ju tvärtom vi har ju alla hamnat i denna situation över att varit sådana människor som gjort allt och inte kunnat säga nej tidigare. Nervärdera inte er själva genom att säga att ni är lata, för det tror jag inte ett dugg på!!!, utan faktum är att ni har en sjukdom som gör att orken inte riktigt finns där och det har ingenting med lathet att göra!
#17 Samtidigt får man lov att vara lite lat ibland. De dagar man mår bra, fejas det och har sig. Sen kommer värken som ett brev på posten. Då måste man vara lat.
Vi är inte lata, fast jag vet en del som är det. Hörde en som sa att - jag är inte lat, bara lite bekväm. Låter finare kanske. Inte vet jag.
kan bara gå till mig själv och skriva hur jag känner det.
Kramiz
Väl mött, Tatsja

Jag är oxå mästare på att skjuta upp saker och sen får jag ångest för att det aldrig blir gjort. Det vore ju liksom bättre att ta tag i det på en gång så slapp man ångesten. Det som jag är bäst på att skjuta upp är att typ ringa vissa samtal som jag måste, svara på sms och mail, skicka iväg "viktiga" papper, sota ur pannan, fixa i trädgården.
Något som jag har skjutit upp en tid nu är att byta en lampa på bilen, jag kan helt enkelt inte ta mig för med att åka och köpa en ny. Varje dag tänker jag att jag ska fixa det efter jobbet men antingen så glömmer jag det eller så tänker jag att jag gör det imorgon istället. Blir så arg på mig själv
#19 Det där känner jag igen, att skjuta upp viktiga samtal (hatar att telefon) osv.
Skjuter upp allt hela tiden och därför är det ALLTID rörigt hemma hos mig, så jobbigt!!!
Jag är glad om jag orkar städa 1 gång i veckan. oftast blir bara halva lägenheten städead var gång.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk
#13 Du har fortfarande ett obesvarat mail 

Tassy: Det e nu mera besvarat, så de så 
//Baloo forever
och svaret är besvarat