Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 1162 ggr
Zimba
0

OT: God Morgon 27 Sep - 08

Morron på er denna Lördag. Snart e denna månaden slut oxå, tiden rusar o jag hinner inte riktigt med.

Hoppas ni alla får en bra Lördag.

Zimba vill att det ska finnas en G-tråd.Skrattande

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever

Pisan
0

Ja du Zimba, så var september över. Nu är det höst på riktigt. Jag hinner inte riktigt med jag heller.

Pisan är vaken tidigt idag. 2 av grannarna runt min lägenhet hade båda ilskna ungar för c:a 1 timme sedan, då vaknade jag - på ett j-a humör. Jag var sååååå ARRRRG!!!!!!!! JAG VILL SOVA!!!!!! Och så snarkar gubben så det var ju omöjligt att somna om…

Har tänkt åka in till Gbg idag och handla en födelsedagspresent, biocheckar tror jag det blir. Vädret är ingen höjdare, det är helt grått ute. Men bara det inte regnar så är det lugnt.

Tjolahopp tjolahej (ironi), ha en riktigt pigg dag allilhopa! Skrattande

Tatsja
0

Snart är det jul.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Pisan
0

Ja, snart är det jul. Svisch säger det så är vi där. Men jag älskar december och julen. Det är såååååååå myyyyyysigt Glad

Bigblomman
0

Hej min dotter har haft en kompis över i natt, de sover fortfarande… De somnade vid 3.30-tiden då fick även jag lite lugn och ro. Jag vaknade för en halvtimme sedan! Det är gråmulet ute och inte alls den värmen ute som det har varit under ett par dagar, rena sommarvärmen, så underbart.

"Grisen" och jag tröstar varandra efter att Findus äntligen fått ro och kommit till katthimlen. Vi ska gå ut så Gizmo får kissa in sitt revir som blir lite större för varje dag som har gått och han behöver sina promenader han väger 8,5 kilo! Tyvärr så var det biverkningar av Feliway som jag hade för att Findus skulle känna sig tryggare och mer harmonisk då "dog" min gris. Han som redan är en riktig goskatt, låg istort sett bara och sov hela dagarna under en månads tid och ett kilo till smög sig på honom som nu skall bort… Han är mycket piggare nu sedan jag tog bort Feliwayen från eluttaget och trots att Findus inte finns bland oss längre. Kanske han kände på sig att Findus inte mådde bra psykiskt…

linasvovvar
0

Godmorgon, här i skåne är det faktiskt klar blå himmel och strålande sol. TYvärr hinner jag inte njuta av den, jag har inne aktiviteter på litsan. SKa strax åka och köpa färg ska måla om den öppna spisen för tyvärr behöver man göra det nästan varje år sen år grå bege, inte snyggt ska vi krittvitt !

Sen vad som händer mer idag, jag tror nog målningar tar längre tid än jag tror !!

Tatsja
0

#5 Sen ska du få bort all färg från dig själv också. 12

#1 Har aldrig haft problem när folk snarkar, tack och lov

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

linasvovvar
0

#5  Ja från min och katten =0) Jag ska hängna in spisen med kompostgaller annars har jag nog en vit lovis sen =0)

Kanske borde ta före och efter bilder på spisen !?

[Tassy]
0

morron alla! tur att du räddar våra g-trådar zimba! jag vill också ha dem kvar men jag hinner inte med själv.

i natt sov jag som en klubbad säl, men kände mig mer som en strandad val när jag väl klev ur sängen. Skrikandes mitt nya nyttiga liv börjar komma i kapp med stormsteg, aj Skäms *fniss*

dreamiz
0

Hej! Det var länge sen jag var här inne nu. Har ingen ork helt enkelt. Loggar bara in o kollar djutransport då jag hoppas på napp där o sen ut igen.
Är så slut så jag vill helst bara stanna i sängen dygnet runt. Nu känns dessutom hela kroppen ännu värre som en betongklump som är skitjobbig att släpa runt på.

Fy vad jag är leds på allt.

Sorry för allt gnäll.

Har inte orkat läsa ifatt allt som hänt här inne sen sist. Det får bli en annan dag. Men hoppas alla har det så bra som det går!!

Ljusglimtarna i mitt liv är nya marsvins bebisar (tyvärr har det även varit flera dödsfall…)

linasvovvar
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Pust första lagret målat, jobbigare än vad jag trodde. Men fint blir det, här kommer en bild innan

linasvovvar
0

Ser nu att bilden är skum, konstig vinkel har det blivit, känner knappt igen mig, men ni ser iaf så grå den är !

Bigblomman
0

Oj vilken fin spis!!!!

linasvovvar
0

#12Tack men den är ännu finare nu. Ska fota den snart nu när den är nymålad=0)

Anna-Klara
0

#10 ahh vad mysig den ser ut! Jag vill också ha.. speciellt nu när det blåser och är höstlikt ute..

Zimba; jag vill också ha Godmorgontrådarna kvar Skrattande

Anledningen till att jag inte har varit här på ett tag är att jag har haft problem med min dator. Den ville helt enkelt inte fortsätta funka - lade av och gick in i en höstdepression. Det enda jag kunde göra var att installera Kubuntu (istället för Vista) och nu har den vaknat igen…

linasvovvar
0

Nu e min spis klar och jag eldar redan för fullt !!!! Fin den blev va !

linasvovvar
0

en till bild

Rita-S
0

Min lördag är rätt jobbig. Red ju i går och det var underbart, men som vanligt får jag betala litet i dag. När sen svärföreldrarna ville till järvzoo där man får gå 3-5 kilometer får jag betala för det med nu och knaprar piller.

Men det känns skönt ändå, trots litegrann värk, då det är beslutat att jag skal få ett fjordsto hem på prov!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Pisan
0

Har jätteont i skuldror, axlar och nacke. Gubben har smörjt med tigerbalsam och jag har vetekudden på mig. Brukar alltid ta på mig Termo plåster när jag får ont såhär men denna gången hade jag inte det hemma… typiskt…. Rynkar på näsan

linasvovvar
0

#17 Va skoj Rita berätta mer =0)

Stort grattis