konstigt
vet ni vad…. Av nitroglycerin släpper min fibrovärk i kroppen, trodde jag kom med en nyhet till läkaren när jag nämde det, men tydligen visste han om det "fenomenet" ( Jag har nämligen kärlkramp och tabl. tar jag vid behov för det, Å HOKUS POKUS FÖRSVINNER MOLVÄRKEN PÅ KÖPET)
Nu äter jag Betapred tabl. (kortison) åkt på världens allergi med fulla kroppen med kliande utslag. Vad händer då, fibrovärken helt som bortblåst KONSTIGT.
Kortison botar inte lindrar sjukdom å sjukdoms symtom. Gissa om jag får mycket uträttat nu, när molvärken släpper taget. Hoppas det håller i sej ett tag nu, ska äta Betapred 3 dagar till.
Vet ni.. Jag blir både ledsen och arg när jag hör sådant här. Att läkare faktiskt vet om att det finns saker som lindrar men inte säger nått.
Jag kan förstå att de inte vill skriva ut massa saker men jag har suttit och storlipat av uppgivelse för smärtan och ändå har de inte sagt nått.
Hur långt ska det gå innan man kan få hjälp? En läkare sa till mig (när jag grät) att jag inte kunde lägga på honom ansvaret för mitt liv. Jag skulle helt enkelt kämpa på och härda ut.
Sara

Fan! Jag blir så j-a arg!!!! Hur kan man säga nåt sådant till en patien? Att du inte kan lägga ansvaret för ditt liv på honom! Vilken j-a skithög!!!!!! Pisan arg nu. Zimba! Kom fram och morra åt den dumma doktorn!!!!
Den med. jag nämde om är inte för fibro värk, jag tror inte man kan få den för den smärtan, men att känna den där förbättringen är ju en sån stor upplevelse. Nitroglycerin är ju för kramp i hjärtats kranskärl, men det måste ju vara att blodtillförseln kommer även ut i andra muskler å fästen
Betapred tabl. botar inte, men tar bort sjukdom å sjukdoms symtom.
Jag kommer inte att få leva smärtfritt av min tillfälliga medicinering, men upplevelsen för mej va så stor.
Trodde ett tag att jag va en uppfinnare för läkarvetenskapen.
Under tiden jag hade giftstruma utan att veta om det kände jag inte av min fibro. Inge värk, var hur pigg som helst tills jag gick rakt in i väggen……
När strumat behandlats kom fibron tillbaks.