OT: Vågar du?
Det händer så mycket fruktansvärt ute på gator o torg både helger som vardagar och värre blir det. Det e fylla, droger, slagsmål, vapen etc etc etc etc.
Skulle du våga ingripa, anmäla eller nåt annat??? Eller har du råkat ut för något utan att nån hjälpt dig????
Själv e jag orädd men inte dumdristig o vet min rätt till envars ingripande.
Zimba vågar göra nåt.
Zimba medarbetare på fibro.
//Baloo forever
japp, jag kan nog vara lite väl modig ibland till och med, men jag vägrar stå och se på.
Ja, jag har råkat ut för händelser där ingen ingripit 

Jag är en sådan där som inte klarar att se på. Och blir så ARG på alla andra runtikring som inte hjälper till. Jag är ganska orädd kan jag väl säga.
jag skulle säga det beror lite på. Jag är för glad i livet för att kasta mig över nå med kniv eller pistol tex, men jag skulle glatt inngripa om jag såg nån som blev mobbad, trakasserad, folk som är elaka i fyllan, väsknappad, en med rullstol som ramlar omkull, en som sitter och kräks nånstans och ingen hjälper, alla sådana saker skulle jag glatt inngripa eller göra nånting.
Jag menar, förra sommarn ringte en psykisk störd mäniska på min dörr. Många andra skulle smäckat dörren i ansiktet på personen, jag fölgde henne ned till hennes hem och väntade där med henne tills ambulansen kom..
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Jag vågar. Har en gång vittnat mot nazist i en misshandelsrättegång.
Sara