OT: God Morgon 19 Sep - 08
Jaha då sitter man här med en praktförkylning IGEN, omgiven av näsdukar, spray, värktabletter, filtar, kaffe o cigg. Halsen har värkt hela dagen så jag trodde en stund att jag skulle bli galen, men det har inte blivit värre med galenskapen än vanligt 
Hade tänkt att va duktig o städa efter jag sovit men det återstår att se när jag vaknar.
Hoppas alla ni andra får en förkylnings fri dag.
Zimba e sjuk
Zimba medarbetare på fibro.
//Baloo forever
Jag nannade vid halv ni tiden i går, för att sänka axlarna och se Dirty Jobs på sängen i går kväll. Vid 9 låg jag och halvsov. Halv ti ungefär kommer min ena kisse inn på sovrummet medan hon spottar på katters vis och skakar huvudet, så som dom gör när hon fått lös päls i munn. Och kom till sängen för att påkalla min uppmärksamhet, vilket hon även gjort tidligare när hon får tofsar med päls, då vill hon jag skal ta bort dom.
Bara med ett undantag nu. Hon stängde aldrig käften, hoppade upp med framkroppen så hon kunne skava framtassarna mot munn, och när jag vaknade till och ville kolla ser jag även litegrann blod både rundt munn och tassarna! Ljus vaken direkt på störten och ut av sängen.
Visar sig hon har lyckats hitta nåt litet ben (Hur i tusan hittade hon DET? Hon är inte utekisse och vi har sopor innlåst i köksskåpet med dörr med nyckel!) som har kilat fast sig mellan tänderna längst bak i munn, och det var det hon kom upp för att få hjälp från matte med!
Så jag lyfte den lätt desperata kissemissen upp, forsökte peta loss benet, men hon var så desperat att få bort det att hon forsökte hjälpa, och jag är ingen bläckfisk så vi fick ut till husse för att få några extra armar. Så på hux flux var benet borta och kisse var såååå glad att hon genast började spinna, vred sig runt och sto och gnuggade sig som tusan mot husse och matte, helst båda på en gong.
Och Husse och Matte var ju glada till att det gick så bra!
Men då var jag ju ljus vaken igjen, fölgde med gubben ut på terassen för att prata lite så jag kunne lugna mig igjen, och sen i sängen. Tog några timmar förens jag somnade om.
I dag är näst sista dag med utbildning tror jag. Vi skal lära laserjet i dag, och på måndag skal jag lära nätvärk.
Är så otrolig trött nu, så stel och har ont, så jag går på vilja just nu. Tur det är fredag, så kan jag sova bort hälgen.
God morgon på er alla!
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Godmorgon på er Zimba din stackare, förkyld IGEN. Då måste vara rädd om dig !
Rita vilken tur att ni fick ut benet, sånt kan gå riktigt illa annars.
JAg ar sovit dåligt i natt också….dumma säng.
Idag ska jag inte göra så mycket, ska lämna Mackan hos sin Pappa i kväll. Fredrik jobbar så det blir bara jag och djuren. Mysigt de med !

Morrn! Sovit dåligt. Är yr och har huvudvärk. Skulle haft städning av hemtjänsten idag men de ringde och avbokade. Så dammråttorna får överleva några dar till.
Hoppas ni får en fin fredag! 
Pisan

Rita: ahh den lille kissen - vilken tur att hon kom o bad om hjälp sådär *pfew*
Zimba: Vi kan tavarandra i handen, jag har också fått en till förkylning. blä.
Kram på er!
*snörvel host hack* här är en till som är dunder och brakförkyld igen.. urk.. ont.. aj..
Nu ska jag iväg och lämna in papper på stiftelsen så jag kanske får en lägenhet om 2 veckor! 

God natt allihopa! Nu tänkte jag koja, får väl se om jag kan sova. Har sovit uselt i 1 veckas tid nu. Är såååååå trött.
Natti natti!
Pisan