Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettbehandling-medicin
Läst 1729 ggr
lightseeker
0

inga medicinska evidens

Ja, så motiverar tydligen sjukgymnasterna nu för tiden, varför man inte längre kan få massage som behandlingsform.

Varför inte det då? undrade jag.

-Jo, för du har ju inte blivit frisk av det.

-Men det är det enda som har lindrat, för stunden, om inte annat. Så att man har orkat stå ut, ett litet tag till.

Är det fler här som har fått liknande svar.

Eller tom. blivit erbjuden någon massage-form, el.dyl. som funkar/lindrar för stunden, för fibro-myalgiker?

Pisan
0

Har du varit hos sjukgymnast i den offentliga vården? Det kan ju vara så att det är annorlunda hos en privat sjukgymnast, är sjukgymnasten bara ansluten till FK så gäller ju vanlig taxa.

mongu
0

Jag får värmebehandling av min sjukgymnast efter jag tränat i deras träningslokal.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

solfager
0

Själv har jag lagt det där med sjukgymnast på hyllan, då jag personligen inte tycker att dom lyssnar på vad man säger vad man klarar och så ( varit hos ett flertal), har även varit hos dom som gett upp och sat att det inte ger resultat.

Idag mår jag så mycket bättre, jag har börjat att träna på ett gym, fick ett program som är anpassat efter mina besvär och jag går även på deras gruppträningar och gör dom rörelserna jag känner jag klarar och framför allt i min egen tackt och provar dom som tar imot, frågar efter andra alternativ, instruktörerna på detta stället är jätte hjälpsamma.

Idag har jag lagt kryckorna på hyllan och ser fram mot nästa träningspass.

Kramar till er alla Åsa

lightseeker
0

#1, en privat sjukgymnast säger du…nja, tror inte att jag har varit det.

Värmebehandling efter det att du har tränat..joo, det brukar ju vara så att dom vill att man skall prestera, men jag har passerat det stadiet, kräks av smärta om jag försöker tvinga mig till att prestera.

Har pga. smärtan även svårt för att passa läkartider, osv.

Blir jag dålig just den dagen, så kan jag ju inte gå om jag redan kräks och har blivit ljusskygg osv. Och så blir dom sura på en…suck!

Det låter ju som om jag är negativ och bara har bortförklaringar, men jag försöker bara tala om, att jag just nu är så dålig att jag bara kan ta emot, INTE ge någonting tillbaka, pga. SMÄRTAN, det är inte viljan det är fel på.

Jag blir faktiskt riktigt trött på mig själv.

Är så jättetacksam för att ni tar er tid att svara mig här, men vill fortfarande höra vad det finns för fler förslag på åtgärder, så jag kan bli litet peppad.

mongu
0

Det har hänt att jag fått värmen även om jag inte orkat träna innan.

Upplever inte alls min sjukgymnast som krävande utan hon är väldigt uppmärksam på hur jag mår.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!